1 آذر 1393
شماره خبر: 132142

تکمیل و تجهیز گرمخانه با جدیت پیگیری شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تکمیل و تجهیز گرمخانه با جدیت پیگیری شود


رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی کرج بر اهمیت و ضرورت ساخت و تکمیل گرمخانه در این شهر تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه مدرن شهری، مجاز به تعیین اولویت و درجه بندی شهروندان نیست و باید برای تمامی اقشار و در همه حوزه ها چاره اندیشی کرده و راهکار مناسب ارائه دهد.
محمدصادق باغستانی بیان داشت: کارتن خوابی از معضلاتی است که در پی ترویج روش های غلط زندگی و افزایش آمار معتادان در شهرها به وجود آمده و روزبه روز گسترده شده است. به گفته وی، پیشنهاد ایجاد گرمخانه در سال 92 توسط کمیسیون سلامت شورای شهر و اختصاص بودجه به این منظور یکی از راهکارهای مناسب و اجرایی از دیدگاه پارلمان شهری کرج برای ترمیم مقطعی آسیب مذکور است که شهرداری موظف است به سرعت نسبت به تجهیز و تکمیل محل اقدام نموده تا پیش از فرا رسیدن فصل زمستان امکان اسکان افراد بی خانمان و کارتن خواب در گرمخانه ها فراهم شود. رئیس کمیته سلامت تصریح کرد: این کمیته با قاطعیت و جدیت پیگیر تجهیز و تکمیل گرمخانه ای است که بتواند افراد بی خانمان و بی پناه را در این محل اسکان داده و آنها را از سرمازدگی و آسیب های ناشی از فصل سرما دور نگه دارند. باغستانی به بخشی از وظایف شوراها در قبال شهر و شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: قانون در بخش شهرها و شهرداری ها، تولی گری و رسیدگی به بسیاری امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را که در واقع تمامی حوزه های عملکرد یک دولت را تشکیل می دهند، به عهده پارلمان های محلی یا شوراهای اسلامی شهر واگذار کرده است. طبق این واگذاری مسئولیت، رفع و پیگیری مشکلات و معضلات شهری نیز به عنوان بخشی از وظایف شورا تعریف شده که از این جمله ساماندهی افراد بی خانمان در قالب تصویب طرح های روزآمد و مفید است. وی تصریح کرد: مدیریت شهری از یک سو به دلیل وظایف قانونی و اختیارات و مسئولیتش در چارچوب قانون باید با برنامه ریزی دقیق پاسخگوی تمام نیازهای به حق همه شهروندان، بی توجه به سطح بندی هایی نظیر فقیر و غنی، باشد و از سوی دیگر برای داشتن شهری ایمن، زیبا، روان و سلامت، کاستی ها و ضعف های مرتبط با این حوزه را بررسی کرده و مرتفع نماید.
تاسیس گرمخانه علاج موقت کارتن خوابی است
رئیس کمیته سلامت شورا با بیان اینکه شکل گیری معضل کارتن خوابی به عنوان یک معضل اجتماعی مدرن، به علل متعددی مربوط شده و محدود به یک مشکل نیست، اذعان داشت: علاج این مشکل نیز همانند علل شکل گیری آن زمانبر بوده و اجرای طرح ها و برنامه های متفاوت و مختلفی را می طلبد. چنان که یکی از دغدغه های مدیریت شهری کرج امروزه یافتن روش هایی برای رفع یا تسکین مشکل فوق است. وی اضافه کرد: انتظار می رود شهرداری نیز وظیفه خود را در این خصوص با نهایت سعی و تلاش، به صورت جهادی و در اسرع وقت به انجام رساند. به گفته وی، تعلل در این موضوع به هیچ وجه برای کمیته سلامت و کمیسیون فرهنگی و سلامت شورای اسلامی شهر پذیریته نیست و نمایندگان مردم در پارلمان محلی، خواهان اجرای هر چه سریعتر طرح و جمع آوری افراد بی خانمان و آسیب دیدگان اجتماعی در ایام سرد از سطح خیابان ها هستند. باغستانی تصریح کرد: تذکراتی در این زمینه به شهرداری و معاونت خدمات شهر داده شده است که امیدواریم به سرعت برای رفع ابهامات و خواسته های شورا در این خصوص اقدام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود