3 آذر 1393
شماره خبر: 132341

باقیمانده اعتبارات سال مالی شهرداری به خزانه دولت نمی رود؛ با عجله تصمیم نگیرید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

باقیمانده اعتبارات سال مالی شهرداری به خزانه دولت نمی رود؛ با عجله تصمیم نگیرید


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: اعتبارات شهرداری مانند دستگاه های دولتی نیست که در صورت خرج نشدن به حساب خزانه بازگردد، مدیران بدانند این اعتبار همچنان در اختیار شهرداری خواهد بود و نیاز به اسراف و صرف هزینه ها به هر شکل ممکن نیست.
رضا شریفی با اعلام این مطلب، اسرافهای برخی دستگاه های دولتی به بهانه بازگشت اعتبارات به خزانه دولت را یادآور شد و بیان داشت: ضروری است در این خصوص رضایت خدا و مصلحت شهر را در نظر بگیریم. این مسئول گفت: وضعیت بودجه و اعتبارات شهرداری با دستگاه ها و ارگان های دولتی متفاوت است، چنانکه اگر اعتباری در دولت طی یک سال مالی بدون استفاده باقی بماند به حساب خزانه بازگشته و در محل دیگر هزینه خواهد شد، همین امر بهانه بسیاری از اسراف کاری ها را فراهم کرده و گاه دیده می شود که مدیران برای جذب اعتبارات خود، اقدام به فعالیت های غیرقابل ضروری می کنند. وی از اعضای شورای اسلامی شهر خواست نگرانی از پایان سال را بهانه ای برای تصویب طرح های عجولانه و تلاش برای خرج اعتبارات قرار ندهند.
دخل و خرج با هم نمی خواند
این عضو شورا اذعان داشت: اعتبارات شهرداری اگر طی سال مالی هزینه هم نشود همچنان در جیب همین دستگاه مانده و جای دیگری نخواهد رفت. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر، جذب اعتبارات نقدی در هفت ماهه سال جاری را 82 درصد عنوان و اعلام کرد: طی زمان سپری شده از سال، جذب بودجه کل شهرداری در دو بخش نقد و تهاتر 77 درصد بوده که بر اساس آن هم اکنون با حدود 20 درصد کمبود جذب اعتبارات مواجهیم، از این منظر اعضای شورا نباید دنبال خرج تراشی یا صرف اعتبارات به هر شیوه ممکن باشند. وی با تاکید بر اینکه شورا باید در تعیین محل هزینه ها دقت کرده و خود الگوی شهرداری باشد، افزود: خرج نکردن به طور قطع از بد خرج کردن بهتر است و در بررسی طرح ها و لوایح بهتر است با سنجش تمام جوانب و حواشی اقدام به صدور رای کنیم.
بررسی دو لایحه در کمیسیون بودجه
این مسئول به تصمیمات و مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه شورا طی هفته جاری نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که به این منظور تشکیل شد دو لایحه در دستور کار قرار گرفت که یکی از این لوایح به اختصاص مبلغ 500 میلیون تومان برای خرید تجهیزات امنیتی و کنترل تردد و ورود و خروج افراد به شهرداری در حوزه حراست مربوط می شد. به گفته شریفی، با کلیات این لایحه در کمیسیون موافقت و مقرر شد اشکالات و موارد مورد بحث، اصلاح شود. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: بخش دوم دستور کار کمیسیون به لایحه درخواست شهرداری برای تقدیر از تلاش واحد حقوقی و برخی مسئولان شهرداری در راستای احقاق حقوق شهرداری بود که این لایحه با رای مثبت اعضاء مواجه شد. وی تصریح کرد: زمان باقیمانده از جلسه نیز به بررسی گزارش حسابرس منتخب شورا درباره عملکرد سال مالی 92 شهرداری اختصاص داشت که ادامه بررسی این گزارش به نشست آتی کمیسیون موکول شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود