24 مهر 1391
شماره خبر: 13305

شاخص هاي محيط زيست شهري در اجرای پروژه های شهری لحاظ شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شاخص هاي محيط زيست شهري در اجرای پروژه های شهری لحاظ شوند

سپیدار آنلاین: شهردار کرج با تاکید بر ضرورت لحاظ کردن شاخص های زیست محیطی در عرصه های شهري، عنوان کرد: این مهم باید در اجرای پروژه های شهری به طور ویژه رعایت شود.
سید علی آقازاده با اشاره به نگاه ژرف و عمیق انسان به محیط پیرامونی به‌ ویژه محیط طبیعی، اظهارداشت: این رویکرد منجر به ایجاد سازمان‌ها، مؤسسات زیست محیطی و وضع قوانینی به منظور حمایت از عرصه های طبیعی و شهری شده است که در خصوص اهمیت این مجموعه های حمایتی میتوان به نام گذاری روز زمین پاک و درختکاری اشاره کرد. وی در تعریفی از محيط زيست شهري، عنوان کرد: محیط زیست شهری در مفهوم گسترده تلفیقی از منابع، انسان و ديگر فرايند‌هايي که مرتبط به این دو مولفه می شود، است. این مسئول با تاکید بر رعایت مسائل و مباحثی که با زندگی شهروندی گره خورده اند، عنوان کرد: مسائل زیست محیطی از جمله مهمترین و حساسترین مسائلی هستند که زندگی انسان ها را تحت شعاع خود قرار می دهند و بر همین اساس نیز همه ارگان ها و دستگاه های خدمات رسان موظف به ایجاد بسترهای مناسب در این زمینه برای شهروندان به عنوان کلیدی ترین مولفه های تشکیل دهنده جامعه شهری، هستند. آقازاده با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی، تصریح کرد: در صورت عدم توجه مجریان و مسئولان شهری به این مهم بی شک ناپایداري و ناکارآمدی محيط شهري را شاهد خواهیم بود که بروز این مهم برخلاف ذات و سرشت ساختار مدیریت شهری است. وی با اشاره به نقش مهم مدیریت شهری در فراهم آوردن بسترهای زیست محیطی مناسب در محیط شهری اظهارداشت: مسئولیت مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها به واسطه اینکه، این محیط های شهری در معرض خطرات و معضلات شهری بسیار پیچیده و پردامنـــه‌ای هستند، امری ضروری است. این مسئول عنوان کرد: آثار تجمعی اینگونه مسائل زیست‌ محیطی، نه تنها باعث تهدید سلامتی شهروندان می‌شود بلکه به توان شهری جهت دستیابی به رشد اقتصادی- سیاسی لطمات جدی وارد می‌کند.
تشکیل سازمان های مکمل به منظور تقویت محیط زیست شهری
شهردار کرج در ادامه با اشاره به تشکیل سازمان های مکمل مدیریت شهری به منظور تقویت محیط زیست شهری عنوان کرد: این امکان با ایجاد سازمان هایی از جمله پسماند و فضای سبز به نحو موثری محقق شده است. آقازاده، عنوان کرد: فعالیت سازمان های تحت پوشش مدیریت شهری در راستای حفظ و صیانت از فضاهای شهری و پیشگیری از تبعات و آثار منفی این حوزه صورت می گیرد. وی با بیان اینکه، امروزه مسائل زیست محیطی مورد توجه کارشناسان قرار دارد، اظهارداشت: مدیریت شهری با اولویت قراردادن طرح ها و پروژه های مربوط با محیط زیست شهری نسبت به تقویت و حمایت از این مهم اقدام می کند. آقازاده با یادآوری اجرای پروژه های مختلف عمرانی، خدماتی و شهری، بیان کرد: هر جا نسبت فضاي کار بر فضاي مسکوني و زیست شهری غلبه کند، بی شک مسائل و مشکلات اجتماعي، فضاي سبز و زيست محيطي نیز بروز مي کند که در این خصوص شهرداری با توجه به نقش و جایگاهی که در شهرسازی دارد، موظف است نسبت به فراهم آورد زمینه های بی اثر کردن معضلات زیست شهری اقدام کند. وی با اشاره به فعالیت سازمانهاي مرتبط با حمل و نقل عمومي از جمله سازمان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی عنوان کرد: نظارت بر چگونگی فعالیت این سازمان ها نیز به نحو موثری در کاهش معضلات زیست محیطی نقش دارد. این مسئول خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که از سوی این سازمان ها در خصوص تقویت محیط زیست شهری صورت می گیرد، اهتمام برای توسعه ناوگان حمل ونقل می باشد. آقازاده ادامه داد: از مهمترین مسائلی که باید از سوی سازمان های عنوان شده با هدف کاهش بحران های زیست محیطی انجام شود، جوان سازی ناوگان است که این مهم نیز از سوی سازمان ها به نحو موثر وکارآمدی انجام شده است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود