15 آذر 1393
شماره خبر: 133134

آموزش تفكيك و جداسازي پسماند خشك از تر براي شهروندان فاز 1 شهر جديد هشتگرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

آموزش تفكيك و جداسازي پسماند خشك از تر براي شهروندان فاز 1 شهر جديد هشتگرد


آموزش شهروندان جهت طرح تفكيك پسماند خشك و تر كه توسط شهرداري در حال انجام مي باشد به مراحل پاياني خود براي شهروندان ساكن فاز 1 رسيد.
آموزش شهروندان جهت طرح تفكيك پسماند خشك و تر كه توسط شهرداري در حال انجام مي باشد به مراحل پاياني خود براي شهروندان ساكن فاز 1 رسيد. مهندس يوسف ضيائي معاون خدمات شهري شهرداري شهر جديد هشتگرد با اشاره به اجراي طرح فوق براي فازهاي 1 و 2 گفت: طرح تفكيك و جداسازي پسماند خشك و تر از طرح هايي است كه در شهرهاي بزرگ و پيشرفته انجام مي شود و از اين طريق سرمايه نسبتاً خوبي را به چرخه اقتصاد كشور برگردانده و از طرفي به محيط زيست نيز كمك شاياني مي كند. معاون خدمات شهري اضافه كرد : مديريت شهري در اين شهر تصميم به اجراي اين طرح گرفته است و بر اساس گستردگي شهر تمامي تمهيدات رعايت شده و در اولین قدم سعي شد پيمانكاري با تجربه انتخاب شود كه تجربه كار در مناطق مختلف شهرهاي بزرگ كشور را داشته باشد. عليرضا يوسف ضيائي اضافه كرد: اين طرح براي فازهاي 1 و 2 شهر جديد تعريف شده است و پس از آموزش و توجيه كامل خانواده ها همزمان اقدام به جمع آوري پسماند مي شود . ضيائي در مورد نحوه آموزش شهروندان توضيح داد: در حال حاضر آموزش شهروندان فاز 1 به پایان رسیده و فاز2 شهر جديد تحت پوشش آموزش محله ای می باشد، به صورتي كه سه آموزشيار با تجربه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الي 15 بعد از ظهر و پنج شنبه 9 الي 12 ظهر به درب منزل شهروندان مراجعه كرده و با معرفي خود شروع به تكميل فرم پايه و تحويل بروشور ، كارت اشتراك با كد اشتراك 6 رقمي و دو بسته كيسه زباله مي نمايد. و شهروندان پس از پر كردن كيسه ها اقدام به ارسال پيامك با كد اشتراك خود به شماره 09372184761 و يا به پنل 50002000100040 مي نمايند و ظرف مدت 24 ساعت مأموران جمع آوري به درب منازل مراجعه و زباله ها را تحويل مي گيرند. مأمور تحويل پسماند موظف است شماره كد اشتراك مورد نظر را روي كيسه بازيافت الصاق نموده و كيسه مورد نظر وزن مي شود و طبق قيمت مصوب اتحاديه بازيافت كشور كه توسط سازمان مديريت پسماند تهران اعلام مي شود مبلغ مورد نظر به شماره تلفن همراه فرد مزبور پيامك شده و باقي مراحل جهت پرداخت هديه انجام مي شود. معاون خدمات شهري در مورد خانواده هايي كه از آموزش در اين طرح جا مانده اند توضيح داد: به طور متوسط روزانه 60 الی 65 مراجعه به درب منازل صورت گرفته که حدود 20 الی 25 خانواده پاسخگو نبودند که به هر دلیلی امکان دارد خانواده هایی زمان مراجعه آموزشیاران ما در منزل حضور نداشته باشند و تحت پوشش آموزش قرار نگرفته باشند که آموزشیاران ما پس از اتمام آموزش، هر 15 روز یکبار روزهای جمعه بعد از ظهر به آدرس های فوق مراجعه کرده و اقدام به آموزش دوباره می کنند. وي اضافه كرد: پيمانكار طرح براي راحتي شهروندان اقدام به جانمايي مكاني بالاتر از میدان شهرداری، روبروي آتش نشاني خواهد كرد تا آندسته از همشهريان عزيزمان كه مايلند شخصاً اقدام به تحويل پسماند خشك خود به متصدیان امر نمايند. dوسف ضیایی در انتها ضمن اعلام 2 شماره تلفن پیگیری اعلام کرد: به دليل اينكه شهر جديد هشتگرد اولين اجرا كننده اين طرح در منطقه مي باشد، مطمئناً سوالات بسياري براي شهروندان پيش مي آيد كه همشهريان خوب ما مي توانند هر گونه سوالي را باتماس با پيمانكار طرح (09372184761) در ميان گذاشته و يا با ارسال سوالات خود به صورت پيامكي به پنل 50002000100040 جواب سوالات خود را دريافت نمايند.


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود