29 آذر 1393
شماره خبر: 134018

آیین عزاداری و زمزمه با پیکر شهیدگمنام در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 آیین عزاداری و زمزمه با پیکر شهیدگمنام در کرج


آیین معنوی سالروز رحلت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص ) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) با زمزمه معنوی با پیکر مطهر شهید گمنام در کرج همراه شد.
دراین آیین معنوی که روز شنبه در نمازخانه شهرداری کرج برگزار شد، عزاداران نبوی (ص) و حضرت امام حسن مجتبی (ع)، بر گرد پیکر مطهر شهید اسلام حلقه زدند و چشمان خود را با اشک شستشو دادند. قرائت زیارت عاشورا ، مداحی و عزاداری در سوگ رحلت پیامبرعظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص ) ، شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) و شهدای گمنام دفاع مقدس از برنامه های این محفل نورانی بود. کارکنان شهرداری کرج در این آیین به عزاداری و سوگواری پرداختند. 'محمد علی بخشی' نایب رییس شورای اسلامی شهرکرج در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: شهدا به عهد و میثاق خود جامه عمل پوشاندند و تکلیف دینی و الهی خود را انجام دادند. وی ادامه داد: امروز موفقیت های مختلف کشوراسلامی مرهون مجاهدت های شهدای والامقام است. علی بخشی گفت: امنیت امروز میهن اسلامی حاصل رشادت های شهدای والامقام در هشت سال دفاع مقدس است. نایب رییس شورای اسلامی شهر کرج افزود: شهدا برای برقراری عدالت و گسترش ارزش های دینی و معنوی شربت شهادت نوشیدند و ما باید به آرمان های آنان وفادار باشیم. 'فاطمه اسکندری ' عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: بسیاری از شهدا در سن جوانی به شهادت رسیدند و عمرگرانمایه خود را برای حفظ ارزش های فدا کردند.
وی ادامه داد:وظیفه تک تک آحاد جامعه، مراقبت از دستاوردهای شهدا است. اسکندری بیان داشت: ایران اسلامی امروز به پشتوانه خون شهدا به اقتدار در جهان دست یافته و قدرت های بزرگ جهانی را به چالش کشیده است. این عضو شورا تاکید کرد: اگر حماسه ها و جانفشانی های شهدای هشت سال دفاع مقدس نبود ، امروز کشور به استقلال و عزتمندی دست نمی یافت.پیکرهای مطهر دو شهید والامقام و گمنام دفاع مقدس که به تازگی در مناطق عملیاتی جنوب کشور کشف شده است ، امروز به استان البرز انتقال یافتند. فردا یکشنبه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص ) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) ، پیکرهای مطهر این دو شهید در کرج تشییع و در شهرک خاتم الانبیاء(ص ) این کلانشهر به خاک سپرده می شوند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود