26 مهر 1391
شماره خبر: 13403

شهرسازی اصولی هویت و مبنای اصیل شهر را نمایان می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهرسازی اصولی هویت و مبنای اصیل شهر را نمایان می کند

سپیدار آنلاین: معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج عنوان کرد: شهرسازی اصولی هویت و مبنای اصیل شهر را نمایان می کند.
غلامرضا احمدی بیداخویدی گفت: حوزه شهرسازی با ارائه آمار و اطلاعات دقیق و کامل به شهروندان می تواند در ایجاد دیدگاه و رویکرد مثبت شهروندان موثر باشند. وی افزود: با توجه به این مهم ضروری است دست اندرکاران این بخش بر مسائل و موضوع های شهرسازی اشراف کامل داشته باشند تا بتوانند با تسلط کافی به پرسش های شهروندان در زمینه های مختلف شهرسازی پاسخ گو باشند. این مسئول بالا بردن سطح علمی معاونان حوزه شهرسازی و معماری شهرداری را از جمله مباحث ضروری ذکر و عنوان کرد: این مهم نقش بسزایی در تهیه و تدوین اصولی و منطقی برنامه های شهرسازی دارد.
ضرورت بهره گیری از منابع تخصصی شهرسازی
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج تاکید کرد: بهره گیری از منابع تخصصی شهرسازی امری مهم برای ارتقاء راندمان عملکرد حوزه شهرسازی است. بیداخویدی با تاکید بر استفاده کارشناسان و پرسنل شهرسازی از منابع معتبر و منطبق با استانداردهای روز به منظور اجرای طرح های بهینه شهرسازی، عنوان کرد: قرار گرفتن در این مسیر از اهدافی است که حوزه شهرسازی در قالب برگزاری دوره های آموزشی سعی در تحقق آن دارد. وی بر ضرورت بهره گیری از فرصت های آموزشی در خصوص آیتم های گوناگون شهرسازی برای کارشناسان این حوزه تاکید و عنوان کرد: مسائل شهرسازی دارای زوایای متعددی هستند که نیاز است مسئولین مرتبط با آن آگاهی و اشراف کاملی بر آن داشته باشند. بیداخویدی اظهارداشت: بهره گیری از اطلاعات دقیق منابع شهرسازی و جاری کردن آن در امور شهری زمینه ساز ساماندهی، هدایت، توسعه و بهره وری مطلوب در عرصه شهر و شهرسازی است.
اين مسئول گفت: آشنایی با برخی بدیهیات شهری از جمله مباحث چگونگی تهیه طرح تفصیلی، نحوه شکل گیری شهر، ساخت و ساز های ایمن همچنین چگونگی ارائه خدمات شهری امری ضروری است. وي با اشاره به پیشرفت های لحظه علم و تکنولوژی اظهارداشت: در این زمینه نیاز است اطلاعات کارشناسان و پرسنل به تناسب تغییر و تحولات صورت گرفته در مسائل مختلف به روز شود.





منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود