4 دی 1393
شماره خبر: 134212

لغو تعطیلی روزهای پنج شنبه فاقد «پیوست اجتماعی» است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 لغو تعطیلی روزهای پنج شنبه فاقد «پیوست اجتماعی» است


رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: لغو تعطیلی روزهای پنج شنبه فاقد پیوست اجتماعی است و این موضوع، موجب بلاتکلیفی کارمندان شده است.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج گفت: تصمیم گیری و برنامه ریزی برای انجام هر اقدامی که نتیجه نهایی آن متوجه بخش وسیعی از مردم است، باید با پشتوانه علمی و تحقیقی صورت گیرد؛ بر این اساس لازم است در این نوع سیاستگذاری ها که می توان از آن به عنوان سیاستگذاری کلان یاد کرد از هرگونه اعمال سلیقه پیشگیری شود.
علی حاج کاظم با بیان اینکه لغو تعطیلی پنجشنبه ها پیوست مطالعات اجتماعی نداشته و بی شک تاثیرات و تبعات منفی در این بخش به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: از مهمترین تبعات منفی این موضوع ایجاد تناقض بین تعطیلی مدارس و دایربودن ادارات است که این موضوع موجب بلاتکلیفی کودکان پرسنل می شود. وی با اشاره به تاثیر ذهنی و روانی لغو تعطیلی پنجشنبه ها عنوان کرد: این اقدام علاوه بر این بر راندمان کاری پرسنل تاثیر بسزایی ایفا می کند و می توان اذعان داشت، این تصمیم انگیزه کارمندان را در انجام کار کاهش می دهد. عضو شورای اسلامی شهر کرج، تغییرات پی در پی برنامه های اصلی و تاثیر گذار شهری را با توجه به بروز پیامدهای منفی و تبعات سوء اجتماعی نامطلوب خواند و گفت: رفع این مهم نیاز به هماهنگی و تعامل همه مسئولان و مدیران شهری به منظور رسیدن به اتفاق نظر دارد. علی حاج کاظم، تاثیر تعطیلی ادارات روز در پنجشنه هر هفته بر کاهش حجم ترافیک شهری را یادآور شد و افزود: این تعطیلی، ساعات پیک ترافیک در روز پنجشنبه را از صبح به عصر منتقل می کرد و به نوعی میتوان گفت، تحت تاثیر این اقدام، شهر روزهای پنجشنبه با یک شیفت ترافیک مواجه بود. گفتنی است، عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا نیز معتقد است، لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در البرز نیاز به انجام اقدامات کارشناسی دارد و باید به بررسی نکات منفی و مثبت این اقدام پرداخت. به گفته وی، این مسئله باید در شورای برنامه ‌ریزی استان مطرح و توسط مدیران عالی و اجرایی با توجیه بهتر و بیشتر به کارمندان ارائه می شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود