6 دی 1393
شماره خبر: 134228

با تمهیدات مدیریت شهری، بحران های فصلی از فلج کردن شهر باز می مانند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

با تمهیدات مدیریت شهری، بحران های فصلی از فلج کردن شهر باز می مانند


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج با تاکید بر آمادگی تیم های عملیاتی برای بارش برف زمستانی اظهار داشت: با تمهیدات مدیریت شهری، بحران های فصلی از فلج کردن شهر باز می مانند.
عباس سعیدی کیا از اجرای لایروبی و رسوب برداری کانالها و انهار خبر داد و ادامه داد: با توجه به آغاز فصل زمستان و بارش های پراکنده و شدید برف و باران، اقداماتی برای جلوگیری از بروز آلودگی های زیست محیطی و مشکلات بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است که لایروبی جوی ها و انهار در مسیر آبراهه های شهری از جمله آنهاست.
این مدیر در ادامه از دپو و ذخیره سازی ماسه و نمک کریستال صنعتی، آماده سازی ناوگان و اکیپ های عملیاتی و خدماتی در قالب «عملیات زمستانی»، رفع مشکل آبگرفتگی و ساماندهی آبهای سطحی، پُر کردن چاله های خیابانها و کوچه ها، ترمیم آسفالت و روکش آسفالت معابر و لایروبی کامل مسیل ها و حذف موانع در مسیر آبراهه های شهری به عنوان اقداماتی در راستای جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در رفت و آمد شهروندان در روزهای بارندگی یاد کرد. وی با بیان اینکه تعدادی چاه جذبی جهت هدایت و ساماندهی آبهای سطحی حفر شده است، گفت: بر اساس ماموریت ابلاغ شده به حوزه معاونت خدمات شهری، در مناطق پر تردد منطقه بویژه ترمینال شهید کلانتری، سه راه رجائی شهر، چهارراه طالقانی و... شاهد انجام عملیات لایروبی شبکه های اصلی و فرعی، انهار روباز، حوضچه های رسوب گیر و تله های زباله گیر، حفر چاه های جذبی و بهسازی شبکه اصلی جمع آوری آبهای سطحی بوده ایم. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج همچنین از شهروندان درخواست کرد؛ در روزهای فصل زمستان به دلیل احتمال آبگرفتگی معابر و ایجاد مزاحمت برای سایرین، از انداختن زباله و اشیای اضافه در مسیر آبراهه های شهری و جوی های آب اکیدا خودداری کنند. با توجه به آغاز فصل زمستان و بارش های پراکنده و شدید برف و باران، اقداماتی برای جلوگیری از بروز آلودگی های زیست محیطی و مشکلات بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است که لایروبی جوی ها و انهار در مسیر آبراهه های شهری از جمله آنهاست سعیدی کیا خاطر نشان کرد: علاوه بر این، شهروندان با مشاهده آبگرفتگی معابر و نیاز به حضور اکیپ های خدماتی برای رفع بحران های احتمالی، از طریق تماس با سامانه فوریت های خدمات شهری (137) می توانند سریعا از خادمین خود تقاضای کمک کنند. این مدیر اجرایی در پایان به رانندگان توصیه کرد که در فصل زمستان، ضمن عمل به توصیه های پلیس و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، هنگام عبور از کنار عابرین پیاده احتیاط لازم را داشته باشند تا بتوانیم زمستانی با کمترین حوادث و خسارت را پشت سر بگذاریم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود