13 دی 1393
شماره خبر: 134784

قلمه زنی 70 هزار اصله نهال در منطقه 7 شهرداری کرج صورت گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قلمه زنی 70 هزار اصله نهال در منطقه 7 شهرداری کرج صورت گرفت


مدیر منطقه 7 شهرداری کرج با تشریح عملکرد حوزه فضای سبز این منطقه در سه ماه اخیر، از قلمه زنی 70 هزار نهال در راستای گسترش سرانه فضای سبز خبر داد.
حسین شريف كاظمي با تاكيد بر حفظ و صيانت از سرانه فضاي سبز شهری عنوان کرد: نگهداري از اين فضاها از جمله راهكارهایي است که می توان با انجام آن در راستای توسعه سرانه های فضاي سبز قدم برداشت. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج با اشاره به عملکرد سه ماهه اخیر فضای سبز این منطقه در راستای گسترش سرانه های فضای سبز، بیان کرد: در این راستا حفاری، کمپرسور زنی و لوله گذاری جهت انتقال آب خام به فضای سبز به طول هزار و 200 متر و نشاء گل های فصلی پوششی به تعداد 4 هزار اجرایی شده است.
این مسئول گفت: قلمه زنی 70 هزار نهال در سطح فضای سبز منطقه، هرس نهال های بلوار دانشگاه، درختان فاز3 و شهرک کوثر به تعداد 1874 اصله و واکاری چمن در 214 متر مربع نیز به اتمام رسید. شریف کاظمی در ادامه از چاله کنی و کاشت نهال سرو نقره ای به تعداد 519 اصله توسط حوزه فضای سبز منطقه 7 شهرداری کرج اشاره کرد و افزود: پابیل زنی، علف زنی، جمع آوری نخاله های آتش نشانی این منطقه و کاشت درختچه و گل رز در این محوطه به تعداد 60 اصله از ديگر اقدامات صورت گرفته می باشد. وی اظهار داشت: فضای سبز، به عنوان بخشی از کالبد و بافت شهرها از دیرباز رابطه بسیار نزدیکی با شهروندان داشته است و در حال حاضر یکی از ضرورت های اجتناب ناپذیر خدمات شهری شهرداری ها می باشد. مدیر منطقه 7 شهرداری کرج در پايان اظهار داشت: ريختن خاك و نخاله پاي درختان حاشيه معابر، خسارت های جبران ناپذيري را به فضاي سبز شهري وارد مي سازد كه حوزه فضاي سبز اين منطقه براي جلوگيري از بروز هرگونه خسارت به درختان به طور جد از آن جلوگیری می کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود