29 دی 1393
شماره خبر: 135944

اصلاح آیین نامه جدید دولت برای واگذاری اتوبوسها به بخش خصوصی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

RSS

Skip Navigation Links
صفحه اول

منو Expand منو

اخبار مناطق

اخبار سازمانها

آرشيو Expand آرشيو

تماس با ما

اصلاح آیین نامه جدید دولت برای واگذاری اتوبوسها به بخش خصوصی


مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه گفت: دستورالعمل نحوه واگذاري اتوبوس از سازمان شهرداریها و دهیاریها به اتوبوسراني شهرها و بهره‌برداري آن در ایین نامه جدید اصلاح شد.
مهرداد کیانی در جلسه شورای شهر، عنوان کرد: با توجه به اهداف برنامه پنج ساله چهارم توسعـه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و پيرو سياست‌ واگذاري اموراجرائي به بخش غيردولتي و كاهش تصدي‌گري دولت همچنین افزايش كارايي، بهره‌وري و بهبود وضع اتوبوسراني و نقل و انتقال مسافر در داخل و حومه شهرها پس از تحصيل نظرات اتوبوسراني‌هاي شهري كشورو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت تعاون در جهت ايجاد وحدت رويه، تسهيل امكان مشاركت مردم در اجراي طرح و بهبود ارائه خدمات حمل و نقل عمومي مسافر درون‌شهري توسط ناوگان اتوبوسراني‌ با عناوینی اصلاح شد. وی، گفت: بر این اساس دستورالعمل نحوه واگذاري و بهره‌برداري اتوبوس از سازمان شهرداریها ودهیاریها به‌اتوبوسراني شهرها و بهره‌برداري از آن و دستورالعمل واگذاري اتوبوس و بهر‌ه‌برداري از خطوط اتوبوسراني شهري وحومه‌اي به بخش غيردولتي همچنین دستورالعمل نحوه تامين و واگذاري ميني‌بوس توسط سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور به بخش غيردولتي، در آیین نامه جدید دولت اصلاح شد. کیانی با اشاره به بودجه سال جدید سازمان اتوبوسرانی کرج با بیان اینکه، بودجه خوبی برای بازسازی اتوبوس ها در بودجه دیده شده است، افزود: سازمان اتوبوسرانی جنبه انتفاعی ندارد و این درحالیست که طی سه سال گذشته هزینه های سازمان سه برابر افزایش یافته است. وی با بیان بیان اینکه، شرکتهای زیادی درقالب تهاتر و نقدی آماده همکاری با سازمان اتوبوسرانی هستند، گفت: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی نقش بسزایی در ارتقاء سطح خدمات دهی این عرصه ایفا می کند.
لزوم تمرکز بر ترمیم زیرساختهای فرسوده شهر کرج
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه بر ضرورت تمرکز بر ساماندهی و ترمیم زیرساختهای فرسوده شهرف عنوان کرد: طی 40 سال گذشته شهر کرج با دارا بودن جمعیت کم از همین ساختار شهری استفاده می کرد و در این دوره نیز با داشتن جمعیت نزدیک به سه میلیون نفر باز از این زیرساختها که نیاز به ساماندهی دارد، بهره می گیرد. کیانی، عنوان کرد: زیرساختها در کرج بگونه ای است که امکان استفاده از اتوبوسهای دو طبقه یا دو کابین مقدور نمی شود. وی در ادامه با اشاره به آمادگی سازمان اتوبوسرانی کرج در بهره گیری از سرمایه های بخش خصوص عنوان کرد: سازمان از انجام این مهم در راستای افزایش سطح خدمت رسانی به شهروندان همچینن ایجاد شرایط مناسب شهری به لحاظ داشتن محیطی عاری از آلودگی ها و شهری با ترافیک کم استقبال می کند. این مسئول با یادآروی تخصیص اعتبار بازسازی ناوگان اتوبوسرانی به میزان سه میلیارد تومان، عنوان کرد: با تخصیص این میزان هزینه تا کنون تعداد کمی از اتوبوسها بازسازی شده اند؛ باید اذعان داشت، اعتقاد سازمان اتوبوسرانی این است که حتی یک دستگاه اتوبوس نیز از گردونه خدمتی سازمان خارج نشود. کیانی، داشتن اتوبوسهای مدرن را حق کرج دانست و افزود: به لحاظ مسائل زیست محیطی اختصاص اتوبوس مدرن ضروری است

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود