2 بهمن 1393
شماره خبر: 136189

محرومیت زدایی و توسعه متوازن شهری؛ الزامات تحقق عدالت اجتماعی

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

محرومیت زدایی و توسعه متوازن شهری؛ الزامات تحقق عدالت اجتماعی


عضو شورای اسلامی شهر کرج از محرومیت زدایی و دستیابی به توسعه متوازن شهری به عنوان الزامات تحقق عدالت اجتماعی در نظام اداره شهر یاد کرد.
نماینده مردم کرج در پارلمان شهری ظهر روز گذشته در راستای عمل به وظایف نمایندگی و سرکشی از روند ارایه خدمات رسانی به شهروندان، در یکی از مناطق 12 گانه این کلانشهر حضور یافت و ضمن بازدید از پروژه های نیمه تمام عمرانی، به صورت چهره به چهره با مردم به گفتگو نشست و نظرات آنان را درباره موضوعات گوناگون شهری جویا شد.
"فاطمه آجرلو بازدید میدانی خود در نخستین روز از بهمن ماه جاری را از ساختمان اداری منطقه 8 شهرداری کرج آغاز کرد و پس از گپ و گفت کاری با "ربی سعادت" و معاونین وی، برای سرکشی از آثار خدماتِ مدیریت شهری در این منطقه روانه محلات و محل اجرای پروژه ها شد. وی، احداث پارک 4 هکتاری کسری با اعتباری حدود یک میلیارد و 600 میلیارد تومان که در ایام دهه فجر بهره برداری می شود را اقدامی مناسب در راستای توسعه سرانه فضای سبز و ارتقای نشاط و شادابی شهروندان ارزیابی کرد و از اهتمام مدیریت شهری برای تامین نیازهای رفاهی و گردشگری کرجی ها خبر داد. این مسئول شهری در ادامه از تکریم ارباب رجوع و احترام به «حقوق شهروندی» مراجعین به عنوان یکی دیگر از دغدغه های شورا یاد کرد و خواستار برخورد مبتنی بر عزت و کرامت و احترام با شهروندان شد. عضو پارلمان شهری کرج به دنبال اطلاع از حذف پرونده های فیزیکی آپارتمانی در منطقه و ایجاد آرشیو الکترونیکی برای آنها، آن را اقدامی در راستای افزایش سرعت در پاسخگویی به مراجعین و کاهش زمان مراسلات و مکاتبات اداری دانست و حرکت مدیریت شهری به سمت «شهرداری الکترونیک» تاکید کرد. آجرلو در جریان بازدید نیمروزه خود همچنین در جریانِ این موضوع که «6 هزار پیاز گل لاله با اعتباری افزون بر 70 میلیون تومان در سطح بوستانها، حاشیه معابر و میادین اصلی و فرعی منطقه 8 شهرداری کرج کاشته شد.» قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد؛ با اقدامات صورت گرفته شاهد میزبانی شایسته از بهار طبیعت باشیم و برای این فصل رنگارنگ فرشی از گل ها و آلاله ها پهن کنیم. وی با اشاره به تخصیص اعتبار 400 میلیون تومانی برای بهسازی پارک 7 هکتاری ملاصدرا شامل عملیات های: جدولگذاری، تعویض کفپوشها، چمن کاری، کاشت گلهای فصلی و درختچه، ست کامل تندرستی، زمین بازی کودکان، نورپردازی، احداث آبخوری، نصب نیمکت، سطل زباله و...، بهسازی و توسعه فضاهای تفریحی و پارکهای سطح منطقه را یکی از مهمترین اولویت های کاری شهرداری دانست. عضو شورای اسلامی شهر کرج در ادامه از جدیت عوامل منطقه 8 شهرداری برای جمع آوری افراد ولگرد، معتادان و متکدیان در پشت چراغ قرمزها، چهارراه ها و معابر اصلی و فرعی که سبب ایجاد نارضایتی در بین شهروندان و مخدوش شدن سیمای شهری شده است، تقدیر کرد. آجرلو با بیان اینکه کمک کردن به این متکدیان به ترویج این آسیب اجتماعی دامن می زند، افزود: شهروندان باید با درایت و آگاهی از روش های مناسبی برای کمک به نیازمندان استفاده نمایند. خرید و نصب تجهیزات ورزشی، ست های تندرستی و وسایل بازی جدید با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال در پارک های خانواده و نبوت از دیگر مواردی بود که در این سرکشی از سوی "سعادت" به اطلاع نماینده مردم رسانده شد. این مسئول شهری همچنین صدور بیش از 900 مورد اخطاریه برای متخلفان ساختمانی را نیز نشانگر اهتمام مدیریت و عوامل منطقه 8 شهرداری کرج برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز دانست. اصلاح هندسی و مناسب سازی میدان شکوفه با اعتباری بالغ بر 80 میلیون تومان، توسعه سرانه فضای سبز با كاشت 2 هزار اصله نهال، اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت معابر شهرک جنگلبانی با اعتبار 8 میلیارد ریالی، بهسازی پارک ابوریحان، تسهیل دسترسی خیابان مطهری به بلوار ملاصدرا با احداث راستگرد، تشكیل ستاد برف روبی در راستای خدمات رسانی به شهروندان در مواقع بارندگی ها، ایمن سازی بلوار شهید بهشتی و... از دیگر اقدامات منطقه 8 شهرداری کرج از ابتدای سال جاری بود که از سوی عضو شورای شهر مورد بازدید و تقدیر قرار گرفت.
آجرلو در پایان این بازدید، از سعادت به عنوان یکی از مدیران توانمند مدیریت شهری کرج یاد کرد. وی گفت: وی با کوله باری از تجربه و نگاهی مساعد نسبت به محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته سکان هدایت منطقه را به دست گرفته و تاکنون منشاء اثر خیر بوده است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود