11 بهمن 1393
شماره خبر: 136670

سازمان پاركها پروژه های مقیاس كوچك را به مناطق واگذار كند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

سازمان پاركها پروژه های مقیاس كوچك را به مناطق واگذار كند


شهردار کرج با تاکید بر اینکه سازمان پارکها باید بتواند در سال آینده اجرای پروژه های مشارکتی را افزایش دهد، گفت: سازمان پارکها باید پروژه های بزرگ در مقیاس شهر و فرا شهر را انجام دهد و پروژه های کوچک را به مناطق واگذار کند.
علی ترکاشوند در جلسه شورای سازمان پارکها اظهار داشت: کرج نعمت بزرگی که در اختیار دارد پردیس کشاورزی است که اساتید بزرگ در آن حضور دارند، اما جای افسوس است که این سرمایه عظیم در استان کمتر مورد توجه قرار می گیرد. وی افزود: ما علاوه بر تلاش برای حفظ منابع طبیعی، بر گسترش و توسعه این منابع نیز تاکید داریم، با پیگیری های سازمان پارکها، معاونت خدمات شهری و حمایتهای شورای سازمان و هیئت مدیره در بحث کمربند سبز موفق شدیم. این مسئول عنوان کرد: هم اکنون رویکرد پارکهای کرج چند منظوره است و صرفا فضای سبز نیست، این مهم را در سطح شهر شاهد هستیم و تاکید بر این است که پارکهای جدید به گونه ای باشد که رویکرد چند منظوره حفظ شود. ترکاشوند ادامه داد: یک بحث دیگر در حوزه فضای سبز این است که لایحه ای در حوزه جرایم عوارض قطع درخت در شورا مطرح شد که مورد تصویب اعضا قرار گرفت که اقدام بسیار مطلوبی است.
شهردار کرج تاکید کرد: سازمان پارکها باید بتواند در سال آینده اجرای پروژه های مشارکتی را افزایش دهد، در واقع سازمان پارکها باید پروژه های بزرگ در مقیاس شهر و فرا شهر را انجام دهد و پروژه های کوچک را به مناطق واگذار کند. وی اعلام کرد: سازمان پارکها در مسیری حرکت کند که به دلیل محدودیت منابع آبی به مشکل برنخورد که در این زمینه استفاده از گونه های گیاهی با نیاز آبی کم مد نظر است، در واقع سازمان اگر بودجه نیاز داشته باشد حاضر هستیم که در اختیار قرار دهیم. لازم به ذکر است که در این جلسه یکی از اعضا پیشنهاد کرد که طرح راهبردی حفظ و توسعه فضای سبز در شرابط کم آبی نیز از سوی سازمان تدوین شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود