11 بهمن 1393
شماره خبر: 136679

امر به معروف و نهی از منکر باعث کاهش مخارج دولتی و شهری می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

امر به معروف و نهی از منکر باعث کاهش مخارج دولتی و شهری می شود


شهردار کلانشهر کرج اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باعث کاهش بزهکاری و جرایم و ناهنجاری های اجتماعی و در نهایت کاهش مخارج شهری و دولتی می شود.
علی ترکاشوندبیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باعث کاهش بزهکاری و جرایم و ناهنجاری های اجتماعی می شود که باید منابع زیادی برای رفع آن ها صرف شود.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در نگهداری اموال عمومی و استفاده صحیح از امکانات شهری نیز می تواند دخیل باشد. این مسئول با بیان اینکه وقتی پایه های دین محکم می شود خیلی از گناهان از بین می رود، گفت: همه دور هم جمع شده ایم تا به حاکمیت دینی برسیم و راه رسیدن به حاکمیت دینی چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست. ترکاشوند همچنین گفت: همه ما به دنبال یک تکامل اجتماعی هستیم که یکی از راه های بهره مندی از آن امر به معروف و نهی از منکر است. به گفته شهردار مرکز استان البرز، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب تقویت عدالت و امنیت جامعه می شود و برنامه های فرهنگی بهترین ابزار برای تبيين جايگاه این فریضه دینی در جامعه است. وی، افزود: همه حرکت های اصلاحی و سازنده در جامعه در پرتو امر به معروف و نهی از منکر تحقق مي يابد و این فریضه تنها به تذکر در برخي از امور خلاصه نمی شود زیرا فريضه اي كه دين مبين اسلام اهميت ويژه اي برای آن قائل بوده براي سالم سازي محيط اجتماعی و اشاعه آن تأكيد دارد. شهردارکرج در بخش دیگری از سخنانش به اهميت فريضه امر به معروف و نهي ازمنكر در برنامه هاي فرهنگي و تربيتي نيز اشاره و تصریح کرد: همه فرایض و دستورهای اسلامی در پرتو اجرای امر به معروف و نهی از منکر، محقق می شود لذا قیام امام حسین (ع) نیز برای اجرای این دو فریضه الهی بوده و امروز رمز سعادت جامعه، پیروی از مکتب اين امام بزرگوار است. این مسئول یادآورشد: همه انبياء با هدف هدايت مردم آمده اند و قرآن كريم اولين وظيفه آنها را امر به معروف و نهي از منكر مي داند و از دیدگاه اسلام، هیچ عملی نمی تواند با اين فریضه الهي، برابری کند بنابراين وظيفه داريم در حكومت جمهوري اسلامي ايران، به این دو واجب شرعی عمل کنیم. وی در پایان از آمادگی کامل مدیریت شهری کرج برای همکاری با ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در راستای عملیاتی شدن برنامه ها خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود