13 بهمن 1393
شماره خبر: 136855

اتصال فاضلاب زندان رجایی شهر به شبکه فاضلاب شهری جهادی بود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اتصال فاضلاب زندان رجایی شهر به شبکه فاضلاب شهری جهادی بود


شهردارکرج ضمن تقدیر از پیگیریهای مدیرعامل شرکت آبفای البرز در خصوص اجرای عملیات اتصال فاضلاب زندان رجایی شهربه شبکه فاضلاب شهری که زمینه ساز به رفع مشکل زیست محیطی و بهداشتی شهر کرج شد، از عملکرد این شرکت در اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرکرج اظهار رضایت کرد.
علی ترکاشوند با اشاره به اینکه رشد و توسعه جوامع شهري از مسائل زيست محيطي جدا نيست و امروزه بسیاری از کلانشهرهای توسعه یافته دنیا در درجه اول مجهز به سیستم جمع آوری فاضلاب هستند، اظهار داشت: يکي از عمده ترين مسائل آلودگي هاي ناشي از فاضلابها، روش صحيح کنترل آنهاست. بر این اساس می توان گفت، اهمیت اجرای شبکه و انشعابات فاضلاب در کلانشهر کرج کمتر از اجرای پروژه های بزرگ ترافیکی و ساخت تقاطع های غیرهم سطح نیست. وی با اعلام اینکه مجموعه مدیریت شهری کرج نسبت به موضوع توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهر دغدغه داشته و وضعیت آن را به طور جدی پیگیری می‌کند، گفت: آبفای البرز برگ زرین دیگری را با اجرای پروژه اتصال فاضلاب زندان رجایی شهر به مردم کرج اهدا کرده است.
ضرورت همکاری مسئولین برای توسعه شبکه فاضلاب شهری
رئیس شورای شهرستان کرج نیز با تاکید بر ضرورت همکاری مسئولین شهری با آبفای البرز به منظور توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب شهری از تلاش‌های آبفای البرز در راستای عملیاتی کردن این مهم، تقدیر کرد و گفت: شورای شهر کرج به واسطه اهمیت توسعه شبکه فاضلاب نسبت به آن دغدغه داشته و سایرمسئولین نیز باید به طور جدی در راه توسعه و تکمیل شبکه فاضلاب آبفای البرز را همراهی کنند. میر ابراهیم صدیق با تاکید براینکه مباحث مربوط به محیط زیست مسئله ای مهم و تأثیرگذار در توسعه پایدار کلانشهره است، اظهار داشت: بخشی از این رشد ناشی از ارتقاء عملکرد شرکت‌های آب و فاضلاب درخصوص احداث شبکه‌های بهداشتی فاضلاب است که باید مورد توجه قرارگیرد.
تقدير نایب رييس سازمان نظام پزشکی البرز ازاقدامات زيست محيطي شركت آبفای البرز
نائب رئیس سازمان نظام پزشکی البرز نیز طی پیامی خطاب به مهندس غلامرضا رضایی فرمدیرعامل آبفای البرز از مدیریت جهادی این شرکت در خصوص اتصال فاضلاب زندان رجایی شهر به شبکه فاضلاب شهری که منجر به حذف ورود فاضلاب خام به سطح شهر، رودخانه ها و منابع آبهای سطحی شد، تقدیر کرد و آن را اقدامی ارزشمند خواند.
نادر ایزدبین با اشاره به اینکه بيشترين آسيب فاضلاب زندان رجایی شهر در بخش بهداشتي نفوذ به آبهاي زير زميني و آبهاي سطحي و همچنین انتشار بوی نامطبوع بود، گفت: تا وقتي که فاضلاب و فضولات انساني این زندان وارد پهناي آبهاي سطحي يا زير زميني شهرمي شد، خطرات بهداشتي بسیار زیادی داشت. چرا که از همين فاضلاب براي آبياري سبزيجات و كشاورزي استفاده می شد كه در مورد ميوه و سبزيجاتي كه به صورت مستقيم استفاده مي كنيم اينها مي توانند باعث بيماريهاي مسري و عفوني شوند.
این مسئول در پایان با تاکید بر اینکه توسعه شبکه جمع آوري فاضلاب شهري عاملی مؤثر در حفظ سطح بهداشت عمومي مردم است، از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان البرز در راستای عملیاتی کردن پروژه فاضلاب زندان رجایی شهرکه منجر به رفع بخش عمده ای از مشکل زیست محیطی و بهداشتی شهر کرج گردید تشکر و قدردانی نمود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود