20 بهمن 1393
شماره خبر: 137341

مجوز قضایی سرشماری درختان باغات جهانشهر و املاک منطقه 8 اخذ شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مجوز قضایی سرشماری درختان باغات جهانشهر و املاک منطقه 8 اخذ شد


مدیر منطقه 8 شهرداری کرج از اخذ مجوز قضایی جهت سرشماری درختان باغات و املاک سطح این منطقه در راستای حفظ و نگهداری باغات و فضای سبز خبر داد.
سعادت عنوان کرد: برخی مالکین باغات و املاک به جهت تغییر کاربری و ساخت و ساز اقدام به خشکاندن درختان محوطه ملک خود می کردند که به همین منظور کارشناسان فضای سبز منطقه 8 شهرداری کرج با اخذ مجوز مقام قضایی داخل محوطه املاک و باغات وارد شده و نسبت به سرشماری درختان اقدام می کنند. مدیر منطقه 8 شهرداری کرج با اشاره به اینکه این اقدام در راستای ساماندهی و حفاظت از درختان انجام می شود، اظهار داشت: منطقه 8 از نظر سرانه فضای سبز و برخورداری از این نعمت الهی از غنای بالایی برخوردار است که حفظ و نگهداری از این باغات و فضای سبز جزو اولویت های اصلی مدیریت شهری محسوب می شود. سعادت با تأکید بر اینکه ساخت و سازهای بی رویه در کلانشهرها سبب افزایش ارزش درختان کهنسال در سطح شهر می شود، گفت: در سال جاری در زمینه گسترش فضای سبز در سطح منطقه اقدامات بسیار مؤثری از جمله احداث فضاهای سبز ، بوستان های محلی ، کاشت درخت و جنگلکاری صورت گرفته است. این مسئول در پایان با اشاره به اینکه وجود درختان و فضای سبز در کاهش و تعدیل آلودگی های زیست محیطی و تلطیف هوای شهر مؤثر می باشد، بیان کرد: وجود درختان و فضای سبز یک ضرورت حیاتی در کلانشهرها محسوب می شود که شهروندان باید در حفظ و حراست از این سرمایه ی عمومی کوشا باشند.

ميهمان
پاسخ 30/01/1395 - 18:00 شجاعی
با سلام

بدین وسیله از خانم قهرمانی به جهت پیگیری ایشان در حفظ درختان و فضای سبز جهانشهر کرج سپاسگزاری مینمایم. لطفا عنایت بفرمایید که تنبیه عاملان 8 درخت قطع شده خیابان سروناز منتهی به پرداخت مبلغی جریمه نشود که همانطور که میدانید این جریمه نه درخت میشود برای آن منطقه و نه حتی قدرت بازدارندگی دارد برای خلافکارهای احتمالی آینده. برگرداندن درختانی با همان قدمت به آن منطقه کمترین کاری است که باید انجام شود و در کنار آن عاملان این جنایت باید بنحو مناسب تنبیه گردند.
سپاس
شجاعی

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود