20 بهمن 1393
شماره خبر: 137369

خطوط تاکسی کرج ساماندهی شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خطوط تاکسی کرج ساماندهی شوند


شهردار کرج با توجه به اهمیت کاهش ترافیک این کلانشهر بر ضرورت ساماندهی خطوط تاکسی و یکسان سازی و متناسب سازی تعداد تاکسی ها در تمام خطوط با حجم مسافر و جمعیت تاکید کرد.
علی ترکاشوند در آیین افتتاحیه کارت هوشمند سازمان تاکسیرانی کرج، ضمن تبریک ایام دهه فجر به ضرورت کاهش ترافیک در شهر با ساماندهی ساختار حمل و نقل عمومی بویژه تاکسیرانی اشاره کرد. ترکاشوند با بیان اینکه در کشور های توسعه یافته بیش از 50 درصد مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، ترویج فرهنگ استفاده از این وسایل و ایجاد زیرساخت های لازم را در کرج بسیار مهم ارزیابی کرد. وی استفاده از تاکسی و اتوبوس در شهر را موجب تضمین سلامت شهروندان ذکر و با اشاره به اینکه 90 درصد شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی شهری اعتماد داشته و به جای مسافربرهای شخصی از این سیستم استفاده می کنند،ادامه داد: با توجه به این امر حضور تاکسی ها در سطح شهر متناسب با نیاز منطقه و خطوط لازم است. شهردار کرج، نظارت بر رفتار و عمل رانندگان تاکسی با مسافران را از جمله وظایف سازمان تاکسیرانی دانست و با تاکید بر این موضوع، ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را مهم ارزیابی کرد. ترکاشوند گفت: تامین سلامت، امنیت و رضایت شهروندان در اولویت وظایف شهرداری است.
وی در ادامه سخنان خود بر الزام تاکسیرانان برای جابجایی مسافران بین راهی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تاکسی ها از ایستگاه مقصد مسافر سوار کرده و فقط در صورت تکمیل ظرفیت تاکسی حرکت می کنند، مسافران بین راهی ناچار به استفاده از مسافربرهای شخصی شده که این امر مطلوب نبوده و امنیت مسافران را به مخاطره می اندازد.
پرداخت کرایه تاکسی ها الکترونیکی شود
این مسئول همچنین در ادامه به معضل نبود پول خرد و درگیری رانندگان و مسافران با این معضل اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل در سازمان اتوبوسرانی رفع شده و مسافران اتوبوس از طریق کارت الکترونیکی کرایه خود را پرداخت می کنند. از این منظر ضرورت دارد تاکسیرانی کرج نیز برای پیوستن هر چه سریعتر به طرح البرزکارت اقدام نماید. وی اقدامات سازمان تاکسیرانی طی چند ماه اخیر را مطلوب دانست و گفت: ایجاد سامانه کارت هوشمند تاکسیرانی موجب می شود که هر راننده سوابق خود را به همراه داشته باشند. همچنین از این پس رانندگان تنها با داشتن این کارت مجاز به حضور در خطوط تعیین شده می باشند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود