تعداد پرسنل شهرداری کرج ۲ برابر چارت سازمانی است
سپیدارآنلاین: گروه شهری
عضو شورای شهر کرج گفت: در حال حاضر شهرداری با پرسنل ۲ برابر بیشتر از چارت سازمانی درنظر گرفته شده در حال فعالیت است که کارایی چندانی نیز برای شهرداری ندارند.
جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج با حضور قائم مقام شهردار کرج در صحن علنی شورا برگزار شد و موضوعاتی از قبیل خرید زائرسرا در مشهد مقدس و 7 میلیارد تومان بودجه جاری فرهنگی در آن به تصویب رسید. از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه 575 میلیون تومان برای خساراتی که در شهر به عهده شهرداری است، در نظر گرفته و تصویب شد. سعید فیروزگاه عضو شورای شهر کرج در این جلسه تذکری مبنی بر توضیح حراست و بازرسی شهرداری جهت چگونگی بکارگیری نیروهایی که به جای 245 نفر از کارمندان طرف قرارداد با سازمان خدمات شهری فعالیت میکنند، داد. رضا شریفی رئیس کمیسیون بودجه در این مورد بیان کرد: در حال حاضر بحث اصلی در این زمینه اختصاص یافتن ردیف پیشنهادی برای ادامه فعالیت این افراد است که در یک ردیف مشخص تجمیع شوند. مریم قهرمانی دیگر عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه در سال گذشته مقرر شد کلیه نیروهای پیمانی و امانی تحت نظر شرکتی در شهرداری برای افزایش امنیت شغلی تجمیع و مدیریت شوند، گفت: این لایحه پس از یکسال هنوز به شورای شهر ارسال نشده است. وی با اشاره به اینکه نباید در حق هیچیک از افرادی که داخل یا بیرون سازمان کار میکنند اجحاف شود، تصریح کرد: نیروهای شهرداری امنیت شغلی ندارند و در این صورت به تبع آن راندمان کاری آنان نیز کاهش مییابد و در این راستا رسیدگی به این موضوع توجه ویژهای را میطلبد. مصطفی سعیدی سیرایی دیگر عضو شورای شهر کرج، با بیان اینکه تعیین تکلیف این نیروهای خدماتی توسط شهرداری و شورای شهر پیگیری نشده است، اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری با پرسنل 2 برابر بیشتر از چارت سازمانی درنظر گرفته شده در حال فعالیت است که کارایی چندانی نیز برای شهرداری ندارند. وی با اشاره به اینکه این امر سبب میشود چند میلیارد درآمد شهرداری بابت حقوق و مزایای این کارکنان هزینه شود، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این افراد در بخش اداری سبب اجحاف حق کارگرانی میشود که با پایه حقوق 800 هزار تومان و درنظر گرفتن ساعات اضافهکاری کمتر در سازمان خدمات شهرداری فعالیت میکنند و به حجم کار آنان نیز افزوده میشود. سعیدی سیرایی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف این پرسنل باید در بودجه خدمات شهر رایگیری شود، افزود: شهرداری باید مکلف شود برای این نیروها، حتی در صورتی که سیستم به آنان احتیاجی ندارد در حوزه خدمات شهری فعالیتی تعریف کند و از کار دفتری خارج شوند. در نهایت تامین اعتبار 3 میلیارد و 450 میلیون تومان برای ادامه فعالیت این پرسنل در نظر گرفته و به تصویب رسید. قائم مقام شهردار کرج در این جلسه با تاکید بر اینکه کرج در زمینه منابع انسانی جزء بدترین کلانشهرها محسوب میشود، اظهار داشت: شهرداری کرج دارای بدنهای کاملا متورم و ناکارآمد در زمینه پرسنل بوده و در این راستا جلسات متعددی در سه ماهه گذشته برگزار شده است. محمدرضا رضاپور با بیان اینکه بر اساس ارزیابی سه راه برای ورود و فعالیت در شهرداری کرج وجود دارد که باید سفت و سختتر شود، گفت: نخستین راه، استخدام رسمی و قانونی است که در شهرداری کرج وجود ندارد. وی افزود: راه دوم پیمانکار تامین نیرو و دیگری پیمانکاران حجمی مانند فضای سبز، خدمات شهر و در سال آینده پیمانکار کنترل و نظارت است.وی خاطرنشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده در حال حاضر پیمانکاران تامین نیرو پاشنه آشیل شهرداری کرج محسوب میشوند و قادر به جذب نیرو هستند که متاسفانه هریک از سازمانها دارای پیمانکار تامین نیرو جداگانهای هستند و این امر سبب افزایش بدون توجیه کارمندانی میشود که کارایی ندارند. قائم مقام شهردار کرج بیان کرد: به سمت و سویی پیش میرویم که در آینده نه چندان دور نیمی از مشاغل باید از طریق پیمانکار تامین نیرو جذب شود اما مدیریت بکارگیری این نیروها به عهده شهرداری است. رضاپور با تاکید بر اینکه در سال آینده باید به گونهای مدیریت شود تا هر سازمان به صورت جداگانه اقدام به جذب پیمانکار تامین نیرو نکند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این زمینه جزیرهای عمل میشود که از سال آینده این اختیار از سازمانهای شهرداری گرفته میشود. در این راستا در جهت ارائه تسهیلات بیشتر و کاهش تبعیض در میان کارمندان، مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای هزینه خدمات اداری، حروفچینها، برخی نیروهای خدماتی و پیمانکاران در نظر گرفته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.
منبع:تسنیم