7 دی 1393
شماره خبر: 134384

۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی باشگاه میلاد کرج در نظر گرفته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی باشگاه میلاد کرج در نظر گرفته شد


در جلسه علنی شورای شهر کرج ۲ میلیارد تومان به باشگاه فرهنگی- ورزشی میلاد کرج جهت فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافت.
در جلسه علنی شورای شهر کرج که صبح امروز در صحن علنی شورا با حضور اعضا و شهردار کرج برگزار شد به بررسی مصوبات و رای‌گیری در مورد آنان پرداخته شد. در این جلسه مصوبه اختصاص 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به باشگاه فرهنگی- ورزشی میلاد کرج مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن 2 میلیارد تومان از این اعتبار هزینه فعالیت‌های عمرانی و تجهیز، 200 میلیون تومان برای تجلیل از ورزشکاران و 200 میلیون تومان نیز به هیئت‌های ورزشی تعلق می‌گرفت و بحث‌هایی را به دنبال داشت. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج ضمن مخالفت با هزینه‌کرد 2 میلیارد تومان جهت تجهیز و بازسازی باشگاه میلاد، اظهار داشت: بهتر است این مبلغ برای احداث مجموعه‌های ورزشی بیشتر، در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد و مدرسه‌ای خاص برای پرورش قهرمان‌ها ایجاد شود. سعید فیروزگاه بیان کرد: در کرج ظرفیت انسانی لازم برای قهرمانی وجود دارد اما متاسفانه زیرساخت مناسب مانع از پرورش قهرمانان می‌شود و اگر تاکنون نیز قهرمانانی از این منطقه بوجود آمده‌اند، تلاش فردی خودشان بوده است. وی خاطرنشان کرد: در مسابقات لیگ برتر فوتسال کرج که در روزهای گذشته در کرج انجام شد، همه بازیکنان متعلق به خارج از کرج بودند و این نشانگر ضعف مدیریت شهری در این زمینه است.
ساماندهی باشگاه‌های ورزشی موجود در اولویت قرار گیرد
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج ضمن تاکید بر لزوم پیگیری و بررسی اعتبارات موجود گفت: باید اطلاع‌رسانی مناسب به اعضای شورا انجام شود که آیا بودجه‌‌ای وجود دارد که برای آن تصمیم‌گیری شود یا خیر. فاطمه اسکندری بیان کرد: بهتر است این 2 میلیارد تومان با سیاست‌گذاری مناسب برای باشگاه‌های نیازمند شهر هزینه شود و بر چگونگی اجرای آن نیز نظارت شود. وی با بیان اینکه باید برای ورزش هزینه کنیم نه اینکه از ورزش به عنوان وسیله‌ای برای درآمدزایی استفاده کنیم، اظهار داشت: باشگاه‌های ورزشی موجود در کرج امکانات بسیار ناچیزی دارند به‌گونه‌ای که هیچ‌یک از ما حاضر نیستیم فرزندانمان را به این باشگاه‌ها روانه کنیم. عضو شورای شهر کرج با تاکید بر لزوم ساماندهی باشگاه‌های موجود، گفت: لیست باشگاه‌هایی که باید تجهیز شوند، باید به کمیسیون فرهنگی ارسال شود و بر چگونگی روند فعالیت آنان نظارت شود.
ضعف شهرداری کرج در زمینه مسائل ورزشی
دبیر شورای شهر کرج با اشاره به گله‌مندی جامعه ورزشی از مدیریت شهری تصریح کرد: اعتباری که برای حوزه ورزش مصوب شده، به درستی هزینه نشده و کار مثبتی در این راستا صورت نگرفته است و این امر موجبات نارضایتی ورزشکاران را به دنبال داشته است. بهنام محمودی با بیان اینکه ورزشکاران و دست‌اندرکاران این حوزه نیز باید در این بخش همکاری لازم را داشته باشند، افزود: باشگاه‌های ورزشی موجود که در سال‌های گذشته توسط شهرداری احداث شده نیازمند بازسازی هستند و در شرایط بسیار نابه‌سامانی قرار دارند. وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ورزشی در مناطق مناسبی در کرج ایجاد شده‌اند که به دلیل عدم درآمدزایی درب آن‌ها بسته شده و از فعالیت آنان جلوگیری شده است.
عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در زمینه ورزشی شهرداری کرج عملکرد بسیار ضعیفی داشته، گفت: باید از این منبع با کارشناسی مناسب از افراد ورزشی در جهت ارتقا سطح ورزشی شهر استفاده کنیم.
سیاست‌ مدیریت شهری در مورد ورزش مشخص شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سیاست‌های شورا و شهرداری باید در مورد ورزش مشخص شود، اظهار داشت: سالن‌های ورزشی نیازمند تعمیر و بازسازی است و از سویی فعالیت‌های تشریفاتی در مکان‌هایی مانند باشگاه میلاد نیز باید انجام شود. داوود وحیدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تحقق بودجه سال جاری مشکلاتی در مدیریت شهری وجود دارد بهتر است 2 میلیارد تومان هزینه از دستور کار امسال خارج شده و در سال آینده بودجه‌ای برای آن در نظر گرفه شود.
وظیفه شهرداری ترویج ورزش همگانی است
عضو شورای شهر کرج بیان کرد: وظیفه شهرداری ترویج ورزش همگانی است نه ورزش قهرمانی و ورزشکاران نیز این درخواست را از ما ندارند و گله‌مند هم نیستند، چراکه با مراجعه به نقاط محروم متوجه می‌شویم آن‌ها تنها به داشتن سالنی برای ورزش و تمرین، قانع هستند. مصطفی سعیدی سیرایی با اشاره به اینکه با تاسیس باشگاه اختیار آن از عهده شورا و شهرداری خارج می‌شود و تحت نظارت اداره ورزش درمی‌‌آید، گفت: اگر بنا به تیم‌داری است دلیلی برای هزینه‌های این‌چنینی وجود ندارد و می‌توانیم با هزینه کمتری باشگاهی را خریداری کنیم. در نهایت با وجود اظهارات و مخالفت‌های برخی از اعضای شورا، این مصوبه کمیسیون فرهنگی، با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت. در ادامه جلسه اهدای 30 سکه بهار آزادی به ادارات البرز در راستای تعامل و نیز تجلیل از قهرمانان، از محل ماده 17 ، با اکثریت آرا به تصویب رسید. از مصوبات دیگر این جلسه تصویب استخدام قراردادی 10 نفر از نابینایان در شهرداری، خرید ملک تهاتری توسط شهرداری و نیز ساماندهی دفاتر تسهیل‌گری بافت‌های فرسوده بود.





منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود