11 اسفند 1393
شماره خبر: 138575

رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار؛ دغدغه جدی مدیریت شهری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار؛ دغدغه جدی مدیریت شهری کرج


شهردار کرج از محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و محروم این کلانشهر به عنوان یکی از دغدغه های جدی مدیریت شهری یاد کرد و از مدیران مناطق 12 گانه خواستار توجه بیش از پیش به این مهم شد.
علی ترکاشوند با بیان این مطلب افزود: رفع نیازها و خواسته های شهروندی امری مهم است که تحقق آن از مسئولیتها و رسالتهای مهم شهرداری محسوب می شود.
کلیددار شهر کرج با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی به منظور ارتقاء ساختارهای شهری، اظهارداشت: سیاستگذاری و برنامه ریزی های شهری باید به گونه ای باشد که همه شهر به طور یکسان و متعادل مسیر پیشرفت و ترقی را بپیمایند. این مسئول شهری، رفع مسائل و مشکلات شهری به ویژه در مناطق غیربرخوردار را از مهمترین دغدغه های مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری ذکر و عنوان کرد: طی سالی که اکنون در آستانه به پایان رسیدن آن هستیم، اقدامات گسترده ای به این منظور در عرصه های مختلف اعم از تقویت ساختارهای عمرانی، زیربنایی، توسعه فضای سبز، افزایش سطح خدمات رسانی و ... انجام گرفته است. به گفته وی، آنچه می تواند معیاری برای سنجش و ارزیابی عملکرد مدیریت شهری باشد، میزان و نحوه خدمات رسانی، اجرای برنامه و پروژه های شهری در عرصه های مختلف و رفع معضلات و مشکلات موجود در همه مناطق به ویژه مناطق کم برخوردار است. ترکاشوند با اشاره به اهتمام و جدیت شهرداری در ارائه خدمات بهینه و متناسب با نیازهای واقعی مناطق، اظهارداشت: مدیریت شهری ضمن آنکه، اهمیت ویژه ای برای تدوین طرح ها و برنامه های توسعه شهری در سطح کلان قائل است، به طور جدی نسبت به مرتفع نمودن مشکلات مناطق غیر و کم برخوردار اقدام می کند.
وی با ارزیابی مثبت از اقدامات و فعالیت های عمرانی در کرج، اظهارداشت: طی یکسال گذشته همه مناطق سیاست گذاری شورای شهر و شهرداری مبنی بر تحقق عمران و آبادانی در سطوح مختلف شهری را در اولویت کاری خود قرار داده اند.
اجرای اقدامات زیربنایی در مناطق 12 گانه کرج
شهردار کلانشهر کرج در ادامه با اشاره به برخی اقدامات عمرانی و زیرساختی اجرا شده در مناطق مختلف شهری به ویژه مناطق کم برخوردار، اظهارداشت: از جمله فعالیت های صورت گرفته در این راستا، اجرای طرح های زیرساختی از جمله کانیو، جدول گذاری و آسفالت به صورت روکش بوده است. ترکاشوند، تاکید کرد: نگاه و رویکرد مسئولان شهری باید به گونه ای باشد که خروجی های آن نتایج عمیقی به لحاظ رفع مشکلات و مسائل زیرساختی در این مناطق را در پی داشته باشد. این مسئول شهری در ادامه تصریح کرد: نگاه مثبت و ساختاری مسئولان به توسعه و آبادانی مناطق محروم زمینه های پیشرفت امور شهری را محقق می کند. کلیددار مرکز استان در پایان، دریافت خدمات در عرصه های شهری را از خواسته های به حق و منطقی مردم از مسئولان شهری دانست و گفت: نحوه خدمات رسانی به مردم باید دارای مولفه های ساختاری کارآمدی باشد ضمن آنکه، جلب رضایت شهروندی را نیز در پی داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود