19 اسفند 1393
شماره خبر: 139079

مشق نونهالان محمدشهری در کاشت نهال

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مشق نونهالان محمدشهری در کاشت نهال


مسوولان شهری محمدشهر در اقدامی نمادین و ابتکاری،مشق کاشت نهال را به شماری از نونهالان این شهر آموزش دادند.
آیین کاشت نهال توسط نونهالان ومسوولان شهری محمدشهر در پارک جنگلی فدک برگزارشد که در این آیین شهردار محمد شهرگفت: منابع طبیعی از نعمت های خدادادی است که باید فرهنگ حفاظت و توسعه آن در بین نسل ها نهادینه شود. محمدحسین شیخیانی افزود: انتظار می رود مردم در امر توسعه درختکاری و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به کمک مسوولان بشتابند. وی بیان داشت: با توجه به گسترش حوزه شهر نشینی و افزایش آلاینده ها، امر درختکاری و توسعه فضاهای سبز باید در کانون نگاه ها قرار گیرد.رییس شورای اسلامی محمدشهر دراین آیین خواستار همکاری و همراهی شهروندان در برنامه های زیست محیطی و توسعه فضای سبز شد. بیژن بابایی با اشاره به بیانات و تاکیدهای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت در ختکاری، گفت:همه ما باید به این مقوله توجه لازم داشته باشیم زیرا با توسعه فضاهای سبز می توان از آثار مخرب آلاینده ها کاست.
حمید نصیر زاده معاون خدمات شهری محمدشهر گفت : این منطقه دارای 12 پارک محله ای و یک پارک جنگلی است و به تازگی احداث دو بوستان دیگر دراین شهر آغاز شده است.
وی ادامه داد:اکنون سرانه فضای سبز در محمد شهر حدود 14 متر مربع است. نصیر زاده گفت : در حاشیه نمازجمعه هفته گذشته دو هزار اصله نهال به صورت رایگان بین نمازگزاران این شهر توزیع شد. در این آیین که نماینده ولی فقیه در کل منابع طبیعی استان البرز،بخشدار مرکزی کرج ، فرمانده سپاه ناحیه جواد الائمه (ع) ، ائمه جماعات و مسوولان شهری حضور داشتند 300 اصله نهال توسط نونهالان و مسوولان در پارک 180 هکتاری جنگلی فدک محمدشهر کاشته شد. این آیین با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط کودکان و نوجوانان همراه بود. محمدشهر با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب کرج قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود