25 اسفند 1393
شماره خبر: 139458

اقتصاد مقاومتی، ترجمان بودجه سال آتی شهرداری کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اقتصاد مقاومتی، ترجمان بودجه سال آتی شهرداری کرج


رئیس کمیسیون بودجه و برنامه ریزی شورای اسلامی شهر کرج، با تشریح بودجه مصوب شهرداری این کلانشهر در سال 94 گفت: در طول برگزاری 65 جلسه کمیسیون تلفیق، بودجه یک هزار و 650 میلیاردی شهرداری کرج و سازمان های تابعه،..
با یک هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار نقدی و 550 میلیارد تومان غیرنقدی از سوی اعضای شورا، به تصویب رسید. رضا شریفی به بیان جزییات این اعتبارات پرداخت و اذعان داشت: تصویب بودجه شهرداری کرج، برای 65 بار اعضای کمیسیون تلفیق را دور هم جمع کرد تا اعضاء ضمن بررسی متمم بودجه سال جاری، به بررسی ابعاد مختلف لایحه پیشنهادی شهرداری در خصوص بودجه سال 94 بپردازند. به گفته شریفی، یکی از مهمترین ویژگی های اعتبار سال آتی این مجموعه خدمات رسان، غیرنقدی بودن 550 میلیارد تومان از اعتبارات پیش بینی شده است که در قالب مشارکت و تهاتر تامین خواهد شد و این با توجه به محدودیت ها و شرایط اقتصادی جامعه، اقدامی موثر و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی است. وی، سهم بودجه جاری شهرداری کرج را مبلغ 425 میلیارد تومان عنوان کرد که 25 درصد از میزان بودجه مصوب سال آتی را به خود اختصاص داده است. شریفی با بیان اینکه عمده اعتبار تعیین شده برای سال 94 شهرداری کرج به حوزه عمران اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در این حوزه اعتباری معادل یک هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که مهمترین رویکرد آن تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام، تملک اراضی و املاک می باشد.
رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر، مبلغ در نظر گرفته شده برای تحقق این مهم را 414 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: با توجه به ادامه روند نهضت آسفالت در شهر مبلغ 90 میلیارد تومان به حوزه آسفالت اختصاص داده شده است.
اختصاص 465 میلیارد به حوزه ترافیک شهری
این عضو شورای شهر کرج، اعتبار تعیین شده به منظور ساخت تقاطعات غیرهمسطح و اصلاح معضلات و مسائل ترافیکی شهر را مبلغ 465 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: برای بهبود محیط شهری مبلغ 130 میلیارد تومان در بودجه شهرداری کرج پیش بینی شده است که از این میزان، 57 میلیارد و 500 میلیون تومان به حوزه مدیریت پسماند اختصاص یافته و 17.5 میلیارد باقی مانده در بخش های مرتبط با ساخت و بهره برداری از اماکن ورزشی، فرهنگی و تفریحی هزینه خواهد شد. شریفی، یکی از بندهای پیش بینی شده در بودجه سال آینده شهرداری کرج را در زمینه احداث و تکمیل ساختمان های نیمه کاره اداری این دستگاه خدماتی عنوان کرد و گفت: برای این منظور مبلغ 87 میلیارد تومان در بودجه سال 94 شهرداری کرج در نظر گرفته شده است. این مسئول در پایان از تصویب این بودجه در صحن شورا و ارسال آن برای مراجع ذیصلاح خبر داد و اضافه کرد: اعتبار مصوب به فرمانداری و سایت وزارت کشور ارسال شده و با تایید نهایی این دستگاه ها، از سال آینده به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود