30 فروردین 1394
شماره خبر: 140530

موافقت کمیسیون عمران شورای شهر کرج با نصب پل روی نهر دلمبر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

موافقت کمیسیون عمران شورای شهر کرج با نصب پل روی نهر دلمبر


دومین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در سال 94 با حضور اعضای این کمیسیون در سالن جلسات شورا و به ریاست حجت الله غلامرضایی تشکیل شد که یکی از مهمترین تصمیمات آن به موافقت با کلیات لایحه احداث پل روی نهر دلمبر اختصاص داشت.
پیگیری مباحث عمران و آبادانی ایران کوچک در قالب جلسات کمیسیون عمران شورای شهر امسال نیز در ادامه سلسله جلسات سال گذشته تشکیل شد تا با تصمیمات خرد و کلان در این حوزه، شهر کرج که در سال های اخیر و به تعبیر بسیاری از مسئولان ملی و استانی به کارگاهی عمرانی تبدیل شده است را در همین احوال نگاه دارد. بر این اساس یکی از دغدغه های جلسه کمیسیون به موضوع احداث پل روی نهر دلمبر به عنوان نهری اختصاص داشت که با وقوع پدیده کم بارشی در کشور، با معضل خشکی مواجه و متاسفانه به یکی از نقاط تجمع زباله تبدیل شده بود؛ البته این ضعف در بستر نهر با تلاش منطقه 6 شهرداری کرج پاکسازی و مقرر شد با احداث بوستانی تفریحی تاحدودی مسیر احیاء را طی کند. احداث پل و ایجاد معبر بر فراز بستر این رودخانه نیز گامی است تا بتواند این نقطه از شهر را به یکی از بسترهای توسعه شهری تبدیل کند. این در حالی است که طبق مطالب مندرج در لایحه، مجوزهای لازم در حوزه ترافیکی و آب و فاضلاب برای احداث این معبر دریافت شده است. در این جلسه، وکلای مردم در پارلمان محلی شهر با کلیات لایحه موافقت کرده و مقرر شد جزییات آن پس از بررسی در کمیسیون ماده 5 و اعلام رای، مجدد در کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
خیابان قدیم برغان تثبیت می شود
همچنین از دیگر مصوبات مهم کمیسیون عمران علاوه بر بررسی پرونده های ملکی و عمرانی، توافق برای تعریض جاده قدیم برغان بود که در طرح تفصیلی، با خطای مشاور، این منطقه با کاربری فضای سبز لحاظ شده بود. به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج، در این جلسه مصوب شد خیابان قدیم برغان تثبیت شده و رفع مغایرت آن به کمیسیون ماده 5 اعلام شود. حجت اله غلامرضایی در تشریح این لایحه گفت: جاده قدیم برغان در نقشه ثبتی مشخص شده بود. این در حالی است که مشاور طرح تفصیلی به اشتباه، کاربری فضای سبز را برای جاده مذکور لحاظ کرده که این امر تردد در مسیر را با مشکلاتی مواجه کرده است. وی ادامه داد: بر همین اساس جهت استفاده بهینه از زیرساخت موجود خیابان قدیم برغان در راستای تسهیل در عبور و مرور و لزوم ایجاد راه دسترسی از انتهای بلوار ظفر به ضلع جنوب بیمارستان البرز (شرق به غرب) به منظور کاهش گره های ترافیکی واقع در خیابان بوستان چهاردهم و میدان پرستار، جهت تسریع در حمل بیماران و رساندن به موقع آنان به بیمارستان مذکور، نیازمند احداث معبری 30 متری به طول بیش از یک کیلومتر می باشیم. غلامرضایی شروطی را نیز برای موافقت با این لایحه برشمرد و اضافه کرد: احداث معبر مذکور در صورتی انجام خواهد شد که هیچ تعریضی در مسیر اجرای خیابان رخ نداده و معبر احداثی با دیگر معابر شهری همخوانی داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود