7 آبان 1391
شماره خبر: 14056

احداث تقاطعات غیر همسطح راهکاری برای کنترل ترافیک

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 احداث تقاطعات غیر همسطح راهکاری برای کنترل ترافیک

سپیدار آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: احداث تقاطعات غیر همسطح راهکاری مطلوب و موثر برای کنترل و کاهش ترافیک موجود در سطح شهر است.
مهرداد فیروزبخت با بیان این مطلب از ترافیک، مشکلات و معضلات ناشی از آن به عنوان پارازیت شهری نام برد و گفت: ارائه راهکارهای مناسب به منظور رفع معضلات ترافیکی در واقع اقدامی جهت کنترل و کاهش پارازیت های شهری است. وی با بیان اینکه، کلانشهر کرج طی سال های اخیر با افزایش آمار جمعیتی مواجه بوده است، افزود: تغییر و تحول در ساختار جمعیتی کرج بی شک معضلات و مشکلاتی را در بر داشته است که افزایش ترافیک نمونه ای از آن است که به تبع این رویداد، دستگاه های متولی و ذیربط با کنترل پیامدهای ترافیکی سعی در ساماندهی و کاهش معضلات ناشی از این مهم را دارند. فیروزبخت ، مهاجرت های بی رویه را یادآور شد و گفت: روند شهرنشینی فراگیر و در حال رشد است و این مهم را میتوان با توجه به تاثیری که بر مسائل ترافیکی می گذارد به عنوان عامل ایجاد تداخل و یا به تعبیری پارازیت شهری معرفی کرد. این مسئول خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی در زمینه های مختلف عمرانی، شهرسازی و ترافیکی با تعیین پیش فرض های مهم شهری از جمله ارزیابی و سنجش نیاز شهر در دستور کاری مجموعه های مرتبط با پروژه قرار می گیرد. فیرزبخت با اشاره به سیاست مجموعه مدیریت شهری کرج اعم از شهرداری و شورای شهر بیان کرد: طراحی، تدوین و اجرای تقاطعات غیر همسطح یکی مهمترین برنامه های این مجموعه خدمات رسان شهری است که طی دو سال گذشته تاکنون شهر شاهد اجرا و بهره برداری از این سازه های ترافیکی در نقاط مختلف شهر است. وی در تشریح ساختار فیزیکی کلانشهر کرج، اظهارداشت: میتوان از این کلانشهر به عنوان شهر واسطه نام برد که به تبع قرار گرفتن در مسیر عبوری 14 استان کشور نیاز به راه های دسترسی کافی و متناسب با تردد وسایل نقلیه عبوری از این مسیر دارد، این درحالیست که ساختارهای کرج به ویژه در زمینه ترافیکی از گذشته مهیای این مهم نبوده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از ترافیک به عنوان یکی از چالش های پیش روی اداره شهر یاد کرد و با تاکید بر مدیریت این موضوع، عنوان کرد: از راهکارهای مدیریت شهری پیشگیری از پراکندگی ترافیک شهری و رسیدن به راهکارهای کارآمد به منظور آماده سازی هر چه بهتر شهر برای کاهش تبعات ناشی از ترافیک است. فیروزبخت، شهر را سیستمی پویا ذکر و عنوان کرد: با توجه به این مولفه مهم، شهر نیازمند اخذ تصمیمات و تدابیری از سوی مجموع مسئولان شهری به منظور کنترل این سیستم های پویا است زیرا در صورت عدم توجه به این مهم آهنگ تغییرات شهر در سکون و سکوت قرار مي گيرد. وی با تاکید بردر نظر داشتن کارکردها و خروجی های حاصل از اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی، بیان کرد: تحقق این مهم به طور مستقیم بر ارتقاء سطح خدمات رسانی مدیریت شهری تاثیر می گذارد ضمن آنکه این موضوع موجب می شود ساختار های شهری به صورت اصولی و مبتنی بر رفع نیازهای زندگی شهروندی شکل گیرد.
ترافیک منجر به ناپایداری محیط شهری می شود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، ترافیک را عامل ناپایداری محیط شهری دانست و با تاکید بر برنامه ریزی به منظور جلوگیری از این بحران، گفت: برنامه ریزی برای رفع این مهم و پیشگیری از بروز مجدد آن اولویت های مهمی است که مسئولان ذیربط شهری تاکید ویژه ای بر انجام آن دارند. فیروزبخت با اشاره به نقش و جایگاه شهرداری در رفع بحران های ترافیکی اظهارداشت: این مجموعه از جمله دستگاه های تاثیر گذار بر موضوع ترافیک است که در این زمینه نیز برنامه های مختلفی را اجرا کرده است. وی با یادآوری اجرای گستره تقاطعات غیرهمسطح در کرج به عنوان یکی از برنامه های مدیریت شهری برای کاهش مشکلات ناشی از افزایش ترافیک، گفت: اجرای این پروژه ترافیکی که به صورت وسیع و گسترده در سطح شهر اجرایی می شود حاکی از اهمیت و توجه مسئولان مدیریت شهری به منظور، هدایت، ساماندهی، نظارت و هماهنگی مسائل شهری با محوریت کنترل ترافیک است. این مسئول، اجرای این سازه های ترافیکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تقاطعات غیر همسطح در کرج در حالی اجرایی می شود که ساختارهای شهری آنطور که باید آماده اجرای این طرح های گسترده ترافیکی نبود. فیروزبخت با اشاره به اجرای پل جانبازان با بیان اینکه، این پل عنوان طرح برتر بتنی کشور در سال 91 را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: نوع مصالح به کار رفته در ساخت این پل، از مهمترین علت هایی است که این تقاطع را برتر کرده است. وی میزان اعتبار صرف شده به منظور اجرای تقاطع غیر همسطح جانبازان را بالغ بر 35 میلیارد تومان ذکر و عنوان کرد: این پل در بلوار شورا واقع در سه راه عظیمیه تقاطع بلوار جانبازان احداث شده است.




منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود