7 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141025

درد دل های معتمدین محلات به گوش معاون فرهنگی شهرداری کرج رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

درد دل های معتمدین محلات به گوش معاون فرهنگی شهرداری کرج رسید


جلسه هم اندیشی نمایندگان معتمدین مناطق با معاون فرهنگی ورزشی شهرداری کرج در حالی برگزار شد که محور این نشست به بیان دغدغه های فرهنگی معتمدین به عنوان نمایندگان مردم محلات و مناطق مختلف از جمله نبود فرهنگسرا و سرای فرهنگ در پارک ها،..
عدم استفاده کافی و مناسب از امکانات صوتی و تصویری برای فرهنگسازی، نامشخص بودن متولی حوزه فرهنگ در شهر و نظایر آن اختصاص داشت.معتمدین مردم در نقاط مختلف شهر، روز گذشته در دفتر سیدعلی اکبر میروکیلی حاضر شدند و در بیاناتی، بخشی از درد دل های خود را با این مسئول فرهنگی در میان گذاشتند. آنان، عدم تکریم ارباب رجوع را به عنوان یک معضل همه گیر در دستگاه های شهری مطرح کرده و از این مسئول خواستند با تقویت بنیه فرهنگی، اخلاقی و حرفه ای نیروها، آنان را با ضرورت و الزام رعایت حقوق شهروندی و ارباب رجوع آشنا کنند. همچنین تقویت روحیه قانونمداری در شهر از نکاتی بود که ضمن این جلسه از سوی حاضران مطرح شد. مهمانان در این جلسه، دین زدگی و دین گریزی را یکی از بحران های جدی جامعه امروز برشمرده و خواستار جلوگیری از معضلاتی چون افزایش اعتیاد، بیکاری، افسردگی و طلاق در خانواده ها شدند. از دیگر درخواست های نمایندگان و معتمدین مناطق در جلسه، ارتقای زیبایی فضا و منظر شهری به واسطه به کارگیری طراحی ها و گل کاری های مناسب و نیز نصب نمادها و شعارهای اخلاقی و انسانی و شادی بخش بود. مهمانان، دریافت گزارش کمبودها و آسیب های اجتماعی از مدارس را یکی از ضروریات آتی جامعه برشمردند و خواستار رسیدگی به این بخش بسیار مهم از جامعه شدند.
ظرف زمان، محل برداشت محصول کار فرهنگی است
معاون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج نیز در این دیدار، بسیاری از انتقادات را ناشی از عدم معرفی کامل و دقیق عملکرد معاونت تحت نظر خود عنوان کرد و با بیان اینکه محصول کار فرهنگی به هیچ روی در یک پروسه زمانی کوتاه به دست نمی آید، از حاضران خواست برای گسترش فرهنگسازی به کمک مجموعه شهرداری بیایند. میروکیلی، اذعان داشت: نتایج عملکرد یک اقدام فرهنگی بین 5 تا 18 سال به دست می آید و تاثیرات آن در بلندمدت به نمایش گذاشته خواهد شد؛ از این منظر کار در حوزه فرهنگ نیازمند صبوری بسیار و برنامه ریزی بلندمدت است. وی به اهمیت مسئله تبلیغات و ضرورت ارائه آموزش های صحیح بکارگیری امکانات الکترونیکی از جمله فضای مجازی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب از تبلیغات دشمن به عنوان جنگ افزاری یاد کرده اند که آثار مخرب آن از بمب اتم نیز بدتر است. ایشان مسئولان را در قبال عدم تدبیر و استفاده از این امکان، برای توسعه روحیه دینی و اخلاقی و انسانی مسئول دانسته اند. میروکیلی ادامه داد: از این منظر معاونت فرهنگی شهرداری کرج یکی از محورهای فعالیت خود را بر تقویت فضای مجازی برای توسعه بسیاری از مباحث دینی استوار نموده و سامانه "زندگی سالم" که متکی بر ارائه آموزش و ایجاد آشنایی شهروندان با بسیاری از اصول صحیح سبک زندگی اسلامی است را به همین منظور راه اندازی کرده است. این مسئول همچنین از راه اندازی طرح هایی چون ابر سلامت و ابر قرآنی به عنوان اقداماتی یاد کرد که در حوزه ارتقای فرهنگ قرآنی برای شهروندان تهیه و تدارک دیده شده است.
تعامل با دستگاه های فرهنگی شهر
معاون فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، با بیان اینکه در موضوع تعامل با دستگاه ها، معاونت فرهنگی با بخش هایی همچون آموزش و پرورش، دادگستری، اداره ورزش و جوانان، حوزه علمیه و نظایر آن وارد تعامل شده و طرح های مشترکی را به اجرا در آورده، به برخی از این طرح ها اشاره کرد. وی بیان داشت: در قالب همکاری با آموزش و پرورش، با تعداد یکصد و 20 مدرسه برای تجهیز و امکان استفاده دانش آموزان از امکانات ورزشی، هماهنگی به عمل آمده است. اختصاص فرهنگسرای غدیر به محلی برای ارائه مشاوره خانواده و طلاق به کسانی که در معرض مشکلات خانوادگی و آسیب های اجتماعی قرار دارند، در قالب مشارکت با دادگستری و اداره کل ورزش و جوانان انجام گرفته است. به گفته میروکیلی، فعالیت ها اگرچه ناکافی، اما به صورت مستمر در حال انجام است که امید داریم با همکاری شهروندان دلسوز و فداکار، بتوانیم محصول این اقدامات را در آینده برداشت نماییم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود