27 آبان 1393
شماره خبر: 131958

تعاملات فرهنگی شهرداری کرج با دستگاه های متولی افزایش می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تعاملات فرهنگی شهرداری کرج با دستگاه های متولی افزایش می یابد


معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج گفت: با هدف توسعه و ارتقاء سطح فرهنگی شهر، تعاملات فرهنگی شهرداری کرج با دستگاه های متولی فرهنگ در این کلانشهر افزایش می یابد.
سید علی اکبر میروکیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: در این راستا تعامل و هم افزایی با دستگاه هایی که در ارتباط با موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر کرج اشتراک بیشتری با شهرداری دارند، برقرار می شود، تعامل این دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های فرهنگی در کنار هم جهش خوبی در این حوزه ایجاد خواهد کرد. این مسئول، استعدادهای فرهنگی در کلانشهر کرج را مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های حوزه فرهنگ در تدوین نقشه جامع فرهنگی و اولویت بندی مؤلفه‌های آن نقش بسزایی دارد، تاکید کرد: لازم است مسئولان دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی در کرج با اتفاق نظر و همگرایی فکری برای ارتقاء حوزه فرهنگ و توسعه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی نشأت گرفته از دین مبین اسلام تلاش کنند.
شهروند فرهنگ محور نیاز پویایی فرهنگ شهری است
وی، هويت شهر را معلول فرهنگ شهروندان آن شهر دانست و گفت: آنچه باید مورد توجه متولیان فرهنگ قرار گیرد، پرورش شهروندان فرهنگ محور است، زیرا جاری شدن این رویکرد بر همه عرصه های فرهنگی تاثیر مثبت می گذارد و موجب می شود افراد واکنش های اصولی و منطقی در برابر قوانین و قواعد جامعه داشته باشند. میروکیلی در بخشی دیگر با عنوان اینکه شهر بزرگترين نماد تمدن بشري است که بشر آن را براي امنيت و آسايش خود بنا کرده، گفت: بر اساس این تعریف شهر تنها يک سکونتگاه نيست، بلکه محلی است که روح اجتماع در آن دميده شده و از آن هويت مي گيرد که این مهم را در جامعه شهری با عنوان هويت شهري می شناسیم. وی با عنوان اینکه امروزه تعاملات فرهنگی موضوعی است که جامعه انسانی به آن نیاز دارد، تحقق این مهم را لازمه تحول فرهنگی مثبت در جوامع شهری دانست و یادآور شد: در کرج نیز انجام تعاملات فرهنگی با توجه به اینکه این کلانشهر محل زندگی اقوام مختلفی از کشور است، امری ضروری محسوب می شود. میروکیلی افزود: با رسیدن به یکپارچگی و انسجام فرهنگی در شهر علاوه بر اشتراک منافع و وفاق گروهی، جامعه شهری در حین اینکه اعضای گروه های فرهنگی مختلف را در خود می پذیرد، آنها را در فرایند فرهنگ پذیری قرار می دهد تا از این طریق افراد جامعه به نظام فرهنگی که ضامن بقای جامعه ای پویا است، برسند. وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محور تعامل فرهنگی در سطح کلان نماینده مقام معظم رهبری، در استان امام جمعه شهر و در سطح مناطق و محلات امامان جماعت مساجد هستند، گفت: در این چارچوب بر اساس گزارش دستگاه های ذیربط معضلات فرهنگی و اجتماعی شهر شناسایی و با در نظر گرفتن اولویت ها دسته بندی می شود. میروکیلی با بیان اینکه، دستگاه های فرهنگی فعال در شهر تعابیر متفاوتی از فرهنگ دارند، بیان کرد: به عوان مثال اداره بهزیستی بزرگترین معضل استان را اعتیاد و دادگستری این معضل را طلاق عنوان می کند، با توجه به این موضوع می توان اذعان داشت که تعامل و هم افزایی در رابطه با اقدامات فرهنگی بسیار مهم است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود