9 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141209

منطقه 11 شهرداری کرج به الگوی کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی تبدیل می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

منطقه 11 شهرداری کرج به الگوی کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی تبدیل می شود


مدیر منطقه 11 شهرداری کرج در جریان بازدید مدیرعامل سازمان پارکها و فضای از پروژه های فضای سبز این منطقه اظهار داشت: با توسعه کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی و اصلاح روش های آبیاری عرصه های فضای سبز تلاش می کنیم اقدامات واحد فضای سبز منطقه به الگوی دیگر شهرداریها تبدیل شود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز به منظور اطلاع از کم و کیف اجرای پروژه های فضای سبز در منطقه 11 شهرداری این کلانشهر حضور یافت و همراه با مهدی فاطمی مدیر منطقه از پارک شمشاد در شهرک جهان نما، توسعه فضای سبز بلوار شهید اسکندری، گلکاری حاشیه پل حافظ و حامی، پارک محله ای ولیعصر، کارگاه تحقیقاتی گل و گیاه و دفتر فضای سبز منطقه بازدید به عمل آورد و ضمن استماع توضیحات لازم، نکاتی را نیز به منظور رشد کمی و کیفی فعالیت ها متذکر شد. رضا زین العابدین در این بازدید چند ساعته ضمن تقدیر از اقدامات و زحمات واحد فضای سبز منطقه 11 شهرداری کرج، بر تداوم روند فعلی و تخصیص اعتبارات بیشتر به منظور اجرای پروژه های فضای سبز تاکید کرد و گفت: در بحث گلکاری و کاشت گیاهان، درختچه ها و درختان در پارکها، بلوارها و فضاهای عمومی سطح شهر باید سلیقه و ذائقه شهروندان را در نظر گرفت و با الگوبرداری از روش های متنوع چمن کاری و کاشت گلها، بر زیبایی بصری شهر افزود. مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج ادامه داد: با توجه به بحران کمبود آب که هر سال جدی تر می شود، باید به سمتی حرکت کنیم که پروژه های فضای سبز با محوریت کاشت گیاهان مقاوم به کم آبی اجرا شوند و همچنین با اصلاح شیوه های آبیاری بویژه سیراب کردن چمن ها، از تشدید فشارها به مشترکان خانگی و به سختی افتادن شهروندان جلوگیری کرد. وی همچنین برای پیگیری موضوع آبرسانی به باغات کلاک از طریق تخصیص حق آبه های لازم قول مساعد داد.
رویکرد منطقه 11 شهرداری کرج حفظ فضای سبز موجود و گسترش آن می باشد
مدیر منطقه 11 شهرداری کرج نیز در این بازدید اظهار داشت: رویکرد مدیریت منطقه حفظ فضای سبز موجود و گسترش آن می باشد که این مهم با تعریف و اجرای پروژه های فضای سبز اجرایی می شود و تلاش می کنیم با ایجاد زیبایی و ثبات بصری در سطح منطقه، آرامش روحی و روانی و هوای سالم را به شهروندان، این سرمایه های ارزشمند اجتماعی هدیه کنیم. مهدی فاطمی همچنین توضیحاتی را پیرامون نحوه کاشت انواع گونه های گیاهی در مساحت 350 هکتاری فضای سبز منطقه ارایه کرد و خواستار حمایت ویژه سازمان پارکها و فضای سبز به منظور احیای باغات کلاک و جلوگیری از تهدید محیط زیست و منابع طبیعی شد. وی با بیان اینکه در فصل آبیاری درختان باغات، حداقل 8 مرحله آبرسانی به باغات حصار و کلاک صورت خواهد گرفت، بیان داشت: با توجه به مباحث ترافیک و آلودگی هوا که کلانشهر کرج به شدت با آن درگیر است، گسترش فضای سبز و توسعه طرح های درختکاری و جنگلکاری در حفظ سلامت عمومی جامعه نقش بسزایی ایفا می کند و همچنین بر رغبت شهروندان برای حضور در فضاهای عمومی در اواقات فراغت می افزاید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود