21 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141826

اقدامات فرهنگی باید همسو با نیازهای جامعه انجام گیرد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اقدامات فرهنگی باید همسو با نیازهای جامعه انجام گیرد


فرمانده حوزه 8 بسیج حضرت سیدالشهدا(ع) شهرداری کرج با اعلام اینکه کار فرهنگی را باید در خواسته های مردم جستجو و لحاظ کنیم، برپایی اردوی راهیان نور و بازدید از نقاط جنگی در منطقه کردستان را به منظور تقویت بنیه فرهنگی بسیجیان و خانواده های آنان عنوان کرد.
سرهنگ غلام قربانی انتخاب مقصد سفر بصیرتی و زیارتی راهیان نور به نقاط عملیاتی شمال غرب و غرب کشور را با توجه به مظلومیت این مناطق بویژه کردستان ذکر کرد که در زمان جنگ و پیش از آن یکی از مراکز بسیار حساس و دشوار از حیث مبارزات داخلی و بین مرزی بود. وی اضافه کرد: مردم دلاور و دلیر این استان و دیگر استان های کشور درگیر حوادث بسیاری در این مناطق عملیاتی بودند؛ چرا که جنگ در محدوده مذکور به مبارزه در مرزها محدود نبود و نیروهای منافقین و سرکردگان دشمن در داخل منطقه، به تحرکات بسیاری می پرداختند که تشخیص عملکرد آنان و نقشه فعالیت شان کاری زمانبر و بسیار خطرناک بود.
جنگ پارتیزانی، یکی از دشوارترین انواع مبارزات
به گفته قربانی، رزمندگانی که در این مناطق حضور می یافتند گاه در مسیر مبارزات با افراد و گروه هایی مواجه می شدند که در ظاهر همراه بودند اما در تاریکی شب در قالب نیروهای معاند و مخالف، با نیروهای انقلاب اسلامی وارد جنگ می شدند؛ نکات مذکور دشواری و خطر بالای جنگ در این نقاط را آشکار می کرد به طوری که احتمال نیل به هدف بلند شهادت در راه دفاع از اسلام، میهن و مردم برای کسانی که به منظور شرکت در جنگ بخصوص به استان کردستان سفر می کردند، بسیار بالا بود. وی تصریح کرد: شهدای کردستان بسیار مظلوم اند چرا که رشادت های آنان در مقابل دشمن ناشناخته و در جریان جنگ های پارتیزانی و شهری که یکی از دشوارترین انواع مبارزات به شمار می آید، در بسیاری از موارد غریب و ناشناخته باقی مانده است.
مظلومیت شهدای کردستان و نقاط غرب کشور
فرمانده بسیج شهرداری کرج، ضرورت ایجاد شناخت و آگاهی میان شهروندان و بسیجیان کرجی از عملکرد رزمندگان و شهدای این نواحی را با توجه به این نکته عنوان کرد که بخش قابل توجهی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس در نقاط یاد شده را البرزی ها و بخصوص کرجی ها تشکیل می دهند و نباید نام و یاد این عزیزان به فراموشی گذاشته شود. قربانی تصریح کرد: نسل جوان باید همت، غیرت و ایثارگری نسل های پیش از خود را شناخته و با تکیه بر این فرهنگ و سابقه از جان و ناموس سرزمین شان دفاع کنند.
بازدید از غار علیصدر و گنبد سلطانیه
وی به مسیرهای طی شده در جریان اردوی راهیان نور نیز اشاره کرد و بیان داشت: اردوی کاروان راهیان نور با استعداد 180 نفر در تاریخ 15 اردیبهشت ماه راهی مناطق عملیاتی شمال و غرب شدند که در این مسیر از نقاط عملیاتی در شهرهای سنندج، مریوان، دِزلی، بانه، سیرانوند و دره شیر بازدید به عمل آمد. این مسئول زمان سفر را چهار روز ذکر کرد که با پشتیبانی و حمایت های مجموعه مدیریت شهری از جمله شورا و شهردار و نیز فرماندهان پایگاه های بسیج شهرداری کرج انجام گرفت و ضمن آن از برخی میراث فرهنگی کشور در مسیر شهرها و استان های طی شده بازدید شد که از این جمله بازدید از غار علیصدر واقع در همدان و گنبد سلطانیه زنجان بود. همچنین از یادمان شهداء نیز در این سفر دیدن شد و زیارت به عمل آمد. فرمانده حوزه 8 بسیج حضرت سیدالشهداء (ع) شهرداری کرج راهیان این سفر زیارتی، بصیرتی و فرهنگی را از میان بانوان و آقایان مجموعه بسیج شهرداری عنوان کرد و افزود: برخی از اعضا به همراه خانواده های شان در این سفر حضور پیدا کرده بودند که البته سیاست اتخاذ شده در بسیج شهرداری کرج برای آینده این مجموعه، مبتنی بر اجرای برنامه ها و انجام اقدامات مفهومی و فرهنگی میان پرسنل و شهروندان با توجه به نیازهای روز جامعه است.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود