28 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142192

اجرای فاز دوم عملیات جهادی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در جاده محمد شهر

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

اجرای فاز دوم عملیات جهادی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در جاده محمد شهر


مدیر منطقه 9 شهرداری کرج از اجرای فاز دوم عملیات جهادی تخریب ساخت و ساز های غیر مجاز در جاده محمد شهر خبر داد و گفت: تخریب اینگونه بناها در منطقه با هدف صیانت از حقوق شهروندی شدت گرفته است.
مجتبی اسکندری عنوان کرد: با حکم قضایی در راستای پیشگیری از ساخت و ساز بدون استحکام و غیر مجاز، تخریب این سازه های بدون پروانه ساخت در جاده محمد شهر واقع در چمن های 3 و 4 این منطقه اجرایی شد. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج اظهار داشت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با مسئولان قضایی و حضور عوامل انتظامی چندین اراضی که به صورت غیر مجاز و بدون پروانه ساخت اقدام به تفکیک غیر قانونی و دیوار کشی نموده بودند، به طور کامل تخریب و رفع آثار شد. اسکندری گفت: با هرگونه ساخت و ساز بدون پروانه و مجوز در سطح منطقه با جدیت برخورد و جلوگیری می شود؛ زیرا این ساخت های غیر اصولی علاوه بر آسیب جدی به سیمای شهری، به دلیل فقدان استحکام بنا مشکلاتی از جمله به خطر افتادن جان و سرمایه افراد را به همراه دارند.
این مسئول، پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز را به عنوان اولویت مهمی در دستور کار مدیریت شهری دانست و افزود: ضمن برخورد با سازندگان ساخت های غیر اصولی هر گونه پیشامد ناشی از این ساخت ها متوجه صاحبان بنا می باشد. وی در ادامه به دریافت مشاوره از شهرداریها قبل از هرگونه معامله زمین و مسکن تأکید کرد و یادآور شد: هر فرد قبل از انجام معامله با دریافت استعلام از شهرداری منطقه مورد نظر می تواند نسبت به غیر مجاز یا مجاز بودن ملک اطمینان حاصل نماید و از بروز مشکلات در آینده پیشگیری کند. اسکندری بیان کرد: در منطقه 9 شهرداری کرج، جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و فاقد پروانه با شتاب و حساسیت بالایی از سوی حوزه خدمات شهری و مدیریت کنترل نظارت منطقه پیگیری می شود که برخورد با متخلفان ساخت و سازهای بدون پروانه از مهمترین کارهای حوزه کنترل و نظارت می باشد. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج با تاکید بر رعایت اصول فنی و ایمنی در ساخت و سازهای شهری افزود: این مهم از جمله مسائلی است که مسؤلان ذیربط بر انجام آن در سطح منطقه تاکید دارند و تحقق این مهم از جمله اولویت هایی است که در دستور کار واحد کنترل نظارت قرار گرفته است. این مسئول در پایان، تخلف ساختمانی را نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی و ایمنی دانست و عنوان کرد: به هر گونه ساخت و سازی که فاقد مجوز کتبی از شهرداری باشد بنای فاقد پروانه گفته می شود که این موضوع مورد با جدیت از سوی شهرداری و مسؤلان شهری پیگیری می شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود