30 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 142369

معلمان نمونه کرجی با برگزاری مراسمی باشکوه تجلیل شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

معلمان نمونه کرجی با برگزاری مراسمی باشکوه تجلیل شدند


با برگزاری مراسمی باشکوه به همت مدیریت شهری کرج، جمعی از فرهنگیان و معلمان فرهیخته که در امر تعلیم و تربیت آینده سازان فردای این مرز و بوم کوشا بوده اند، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
در این مراسم باشکوه که و با حضور مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان البرز، محمود دادگو، سعید فیروزگاه، حجت اله غلامرضایی، مریم قهرمانی، فاطمه اسکندری، بهنام محمودی، رضا شریفی، مصطفی سعیدی، محمد علی بخشی، میرابراهیم صدیق، حمیدرضا ابوالحسنی، داود وحیدی، محمدصادق باغستانی و غفور قاسم پور از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز، مجتبی اسکندری، حسین سعیدی سیرایی و علی اصغر نصیری از مدیران شهری و جمع کثیری از فرهنگیان در محل سالن اجتماعات تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، از معلمان نمونه کلانشهر تجلیل شایسته به عمل آمد و مقام شامخ این زحمتکشان بی توقع در عرصه تعلیم و تربیت ارج نهاده شد. رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن تبریک و خوش آمدگویی به معلمین فرهیخته و زحمتکش این کلانشهر اظهار داشت: سرنوشت جوامع بشری مرهون سعی و تلاش آموزگاران و معلمان است. در قدرت و توان هیچ کس نیست که مقام و ارزش معلم را برشمارد.
محمود دادگو ادامه داد: خداوند متعال نسبت به شان و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته و آنان را بر سایر طبقات ممتاز ساخته است. او به شخصیت آنان ارج نهاده و برای آنان امتیاز ویژه ای قائل شده است. این مسئول تصریح داشت: معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏ ای از قدرت لایزال الهی، نخستین ویژگی ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی دانسته شده است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اعظم اسلام (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.
معلم طلایه دار جبهه آگاهی است
در ادامه این مراسم، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج معلم را طلایه دار پرچم هدایت و تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: علم و فضیلت آن دلیلی است که باعث می شود از معلمان و خادمین دانش که شغل انبیای الهی را بر دوش دارند، تقدیر کرد و در روایات ائمه اطهار فراوان دیده می شود که برای تعلیم علم و فضیلت، اهمیت فراوان قرار داده شده است. محمد علی بخشی افزود: همه ما وظیفه داریم از ساحت علم و دانش پاسداری کنیم و جامعه باید همیشه مقام شامخ دانشمندان را تکریم نماید. این عضو شورا اذعان داشت: در تمام جوامع بشری معلم یک عشق و موهبت الهی می باشد، اما در جامعه به این مهم توجه نشده و اکنون عرف است که تنها اداره آموزش و پرورش از معلمان خود تقدیر کند، درحالی که باید نهاد ها، ارگان ها و تشکل های مردم نهادی که خارج از اداره آموزش و پرورش هستند از معلمین قدردانی کنند. وی ادامه داد: متاسفانه امروز جامعه از نظر مالی و حقوقی معلمان را جدی نگرفته است. از طرفی گرامیداشت مقام معلم، تجلیل از جامعه بشریت و انسانیت است، به همین علت شورا و شهرداری تصمیم گرفت که کار جدیدی را در راستای ارج نهاندن به مقام شاخص این قشر زحمتکش جامعه انجام دهد. وی افزود: این معلمین نمونه از میان 4 نواحی آموزش و پرورش کرج و همچنین شهر فردیس انتخاب شده و شامل تمامی مقاطع تحصیلی می باشد و تلاش شده تا در این تجلیل یک توزیع عادلانه صورت گیرد. در ادامه این مراسم، ساکی مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان نیز با ایراد سخنانی از این اقدام مدیریت شهری تقدیر نمود و ابراز امیدواری کرد که این عمل پسندیده در دیگر نهادها و ارگان های استان نهادینه گردد و در نشر رسالت خطیر معلمی در عرصه ای دیگر از اجتماع گام برداشته شود. در این مراسم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کرج با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از زحمات این عزیزان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود