10 آبان 1391
شماره خبر: 14239

تشکیل ستاد طرح تکریم ارباب رجوع در شهرداری

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 تشکیل ستاد طرح تکریم ارباب رجوع در شهرداری

سپیدار آنلاین: معاون توسعه و برنامه ریزی شهرداری کرج، از تشکیل ستاد طرح تکریم ارباب رجوع در شهرداری خبر داد و گفت: یکی از اولویتهای مدیریت شهری این کلانشهر، ارتقای سلامت اداری در سازمان است.
محمدرضا رضاپور اظهار داشت: در نظام سیاسی اسلام با توجه به اینکه اختیارات دولت بر مبنای قانون الهی کسب می شود، دولت و دولت مردان باید بر مبنای همان قانون الهی برابر خدا و مردم، مسئول و پاسخگو باشند. وی افزود: در واقع پاسخگو بودن در مقابل مردم نه تنها متعارض با پاسخگویی در مقابل خداوند نیست بلکه مکمل آن است، بنابراین دین مبین اسلام که حکومت را به عنوان امانی در دست حاکمان و کارگزاران حکومت می دادند، نظارت بر چگونگی استفاده از این اماکن و ضرورت پاسخگویی در قبال این امانت را از مسلمات مبانی سیاسی اسلام به شمار می آورد. این مسئول عنوان کرد: دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی در ذات خود با هرگونه بی تقوایی مخالف بوده و بر پاکی و درستکاری تاکید دارد، این تاکید به خصوص در جایی که به حقوق عمومی و بیت المال مربوط می شود دارای ابعادی متفاوت و روشن است و به ضرورت رعایت حدود الهی و حق الناس متبلور می شود. رضاپور ادامه داد: در این راستا شورای عالی اداری در نودمین جلسه خود بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به منظور تکریم و جلب رضایت مردم و ارباب رجوع نسبت به عملکرد واحدهای اجرایی کشور تصویب و آنها را مکلف کرده است که تمامی وزارت خانه ها، سازمانها، موسسات و شرکتهای دولتی، شرکتها و موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام هستند از جمله نیروی انتظامی و شهرداریها، بانکها و شرکتهای بیمه، همچنین موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نهادهای انقلاب اسلامی که از بودجه عمومی استفاده می کنند، نسبت به انجام امور مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند. معاون توسعه و برنامه ریزی و دبیر این ستاد در شهرداری کرج یادآور شد: با توجه به اهمیت و ضرورت این موضوع در ابعاد مختلف و رویکرد مدیران شهرداری در مورد تکریم ارباب رجوع و توجه به اصل مشتری مداری و به منظور ایجاد هماهنگی های لازم و پیگیری و نظارت بیش از پیش در روند اجرای مصوبات مربوطه، ستاد اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و برنامه ارتقای سلامت اداری در شهرداری کرج بر اساس آیین نامه و به صورت مستمر و منظم تشکیل جلسه خواهد شد. وی با اشاره به وظایف و تکالیف ستاد طرح تکریم ارباب رجوع و ارتقای سلامت اداری اعلام کرد: اطلاع رسانی از نحوه ارائه خدمات به مردم و برابری امکان بهره مندی و دسترسی تمام شهروندان از اطلاعات اداری ضمن اطلاع رسانی به موقع و مناسب، نظارت بر روند شفاف سازی و مستندسازی نحوه ارائه خدمات به ارباب رجوع از جمله این وظایف است. این مسئول اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع و برنامه سلامت اداری در مجموعه شهرداری کرج در قالب مصوبه شورای عالی اداری در راستای احیای فعالیتهای ستاد طرح تکریم ارباب رجوع و برنامه ارتقای سلامت نظام اداری، در قالب شیوه نامه مربوطه در اجرای بند سه صورت جلسه شورای معاونان، با هدف نظارت صحیح بر روند اجرای مفاد تصویب نامه های مربوطه، اجرا می شود.



منبع: کامنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود