21 خرداد 1394
شماره خبر: 143639

شهبانی: دو آتش نشان کرجی در حادثه اطفای حریق دچار مسمومیت شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

شهبانی: دو آتش نشان کرجی در حادثه اطفای حریق دچار مسمومیت شدند


مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از وقوع حادثه آتش سوی در یک مکان نگهداری مواد شیمیایی خبر داد و افزود: در این حادثه دو آتش نشان دچار مسمومیت شدند.
سهراب شهبانی با اشاره به اینکه حریق در یک ساختمان ویلایی صورت گرفته بود، زمان وقوح حادثه را ساعت 17:49 دقیقه عصر ذکر و عنوان کرد: اعلام حریق توسط همسایه های ساختمان انجام شد و پس از آن نیروهای امدادی در کمترین زمان برای انجام عملیات اطفای حریق روانه محل آتش سوزی شدند. این مدیرعامل در تشریح جزئیات عملیات اطفای حریق اظهار داشت: برای مهار این آتش سوزی 14 آتش نشان به همراه چهار دستگاه خودروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند که برای جلوگیری از مسمومیت مردم، حدود 70 واحد مسکونی اطراف حادثه برای ساعاتی از سکنه خالی شد.
وی با اشاره به اینکه در جریان خاموش کردن آتش، دو تن از آتش نشانان براثر استنشاق دود ناشی از سوختن مواد شیمیایی دچار مسمومیت شدند، گفت: این دو نیروی زحمت کش و ایثارگر به سرعت به مراکز درمانی انتقال یافتند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با بیان اینکه ساختمان مذکور با زیربنای 200 متر مربع طعمه حریق شده بود، به مهار آتش توسط نیروها در مدت زمان 3 ساعت و 8 دقیقه اشاره کرد و افزود: طبق تحقیقات اولیه، این مکان محل تهیه و ساخت ماده مخدر شیشه بوده که پس از دستگیری عامل آن، سال گذشته پلمپ شده بود. شهبانی ادامه داد: حدود 200 لیتر مواد شیمیایی که در ساخت ماده مخدر شیشه به کار می رفته است در این مکان دچار آتش سوزی شدند که به احتمال قوی، فعل و انفعالات در این مواد علت آتش سوزی بوده است. این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در این آتش سوزی خساراتی به ساختمان مذکور وارد شده است، یادآور شد: پس از خاموش شدن آتش و ایمن سازی محل، ساکنان خانه های اطراف به محل زندگی خود بازگشتند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود