8 تیر 1394
شماره خبر: 144689

اقتصاد مقاومتی خودباوری و نگرش به درون را نهادینه می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 اقتصاد مقاومتی خودباوری و نگرش به درون را نهادینه می کند


رییس شورای اسلامی شهرستان کرج با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: ترویج این اقتصاد ، خودباوری ، خوداتکایی و نگرش به توانمندی های درونی را در جامعه نهادینه می کند.
دکتر میرابراهیم صدیق افزود: اقتصاد مقاومتی یکی از شیوه های درون نگر است که اگر به خوبی جوانب آن رعایت و مورد توجه قرار گیرد، شاهد پویایی و شکوفایی در تولید و اقتصاد خواهیم بود.
وی بیان کرد: در جهان کشورهایی توانسته اند راه موفقیت را طی کنند که به داشته های خود متکی بوده و فرهنگ کار و تلاش را نهادینه کرده اند. استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی می تواند کشور و جامعه را از تنگناها به سمت رشد و بالندگی بکشاند. صدیق ادامه داد: رعایت بایسته های اقتصاد مقاومتی در ایران اسلامی در مسیرتوصیه های مقام معظم رهبری، راهکاری موثر برای برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی است . وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری برای اجرایی شدن سازو کارهای اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر بیانگر اهمیت و تاثیرگذاری این اقتصاد در ایران اسلامی است. رییس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی نیست که با گفتن و شنیدن ، مقاله نوشتن، همایش برگزار کردن بتوان معضلات اقتصادی کشور را حل کرد بلکه باید به فرهنگ در دل جامعه تبدیل شود و مردم و مسوولان به این باور برسند که نجات اقتصاد کشور در تولید مناسب ، مصرف بهینه و توجه به بازار های داخلی است. وی اظهار داشت: تعهد همگانی به درونی سازی تولید و مصرف داخلی در کنارکار و تلاش از نیازهای اقتصاد مقاومتی است. رییس شورای اسلامی شهرستان کرج بیان داشت: اقتصاد مقاومتی این در یچه را بر روی همگان گشوده است که هر فرد و هر دستگاه اجرایی در حوزه کاری خود باید تولید محور شود. وی، گسترش بنگاهای کوچک و زودبازده اقتصادی با مشارکت مردم و دولت و جایگزین کردن واردات را مهم ترین سازوکار اقتصاد مقاومتی دانست.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود