8 تیر 1394
شماره خبر: 144707

6 تن آش نذری در کرج روی شعله می رود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

6 تن آش نذری در کرج روی شعله می رود


در یک اقدام فرهنگی و نیکوکارانه و به مناسبت میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، 6 تن آش نذری در کرج روی شعله می رود و همه روزه داران و مردم مومن استان به این ضیافت باشکوه دعوت شده اند.
با توجه به تقارن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) با ایام ماه مبارک رمضان، همه ساله شاهد برپایی سفره های افطاری در این ایام نورانی و بابرکت هستیم که در همین راستا، جمعی از شهروندان و نیکوکاران کرجی نیت به پخت 6 هزار کیلوگرم آش نذری کرده اند که در سطح استان اقدامی کم سابقه به شمار می رود و بر آوازه این شهر ولایتمدار در سطح میهن اسلامی خواهد افزود.
هزینه های پخت این میزان آش نذری از محل نذورات شهروندان، افراد خیر و نیکوکار تامین می شود و می تواند به الگویی برای اقشار مختلف جامعه در گرامیداشت مناسبت ها و رویدادهای ملی و مذهبی تبدیل شود. چرا که ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی وظیفه ای بر دوش همگان بوده و ایام مبارک رمضان و سالروز میلاد کریم اهل بیت نیز بهترین فرصت برای به تصویر کشیدن نیت های خیرخواهانه مردم مومن و روزه دار ایران اسلامی است. برپایی ضیافت های افطاری در خیابانها و معابر عمومی سطح شهر یکی از سنت های حسنه ای است که طی سالیان اخیر رواج خوبی پیدا کرده و توجه همگان را به خود جلب نموده است؛ قطعا پخت 6 تن آش نذری موجی از احساسات خوب را در بین مردم روزه دار ایجاد خواهد کرد و آن امام کریم در حق تمام کسانی که در راه تهیه و پخت این آش نذری کوشیده اند، دعای خیر می نماید و از این رو، نباید فرصت را برای پیوستن به این ضیافت نورانی از دست داد. این مراسم هر ساله با توجه به اهمیت و جایگاه سنت افطاری دادن و اطعام روزه داران برگزار می شود و در مراسم سال جاری شش تن آش طبخ می شود که توسط خادمین امام حسن مجتبی (ع) بین روزه داران توزیع خواهد شد. شایان ذکر است این مراسم ساعت 17 پنج شنبه 11 تیر ماه جاری در محل بین میدان امام و والفجر، بلوار سرداران، روبه روی هیئت انصارالامام برگزار خواهد شد. «پایگاه خبری مدیریت شهری کرج» از کلیه اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم برای صرف آش نذری و همچنین پوشش این رویداد فرهنگی که در سطح استان کم نظیر است، دعوت به عمل می آورد. یادآور می شود شهروندان و عزیزانی که در رابطه با مراحل تهیه 6 تن آش نذری سوالی داشته یا خواستار مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه هستند، می توانند از صبح روز پنج شنبه (11 تیر ماه جاری) به آدرس فوق الذکر (روبه روی هیئت انصارالامام) مراجعه کرده و از طریق آقای محمد محمودی هماهنگی های لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود