8 تیر 1394
شماره خبر: 144727

فضای سبز كاخ مروارید سامان می یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

فضای سبز كاخ مروارید سامان می یابد


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از ساماندهی فضای سبز کاخ مروارید خبر داد و گفت: به دلیل عدم امکان استقرار تانکرهای آب در معابر فرعی، شهروندان برای آبیاری درختان در کوچه های فاقد دسترسی مناسب، سازمان را یاری دهند.
محمدرضا زین العابدینی پیش از ظهر دیروز در گفتگوی تلفنی با برنامه یکشنبه سبز رادیو البرز با اشاره به روند احیای باغ سیب مهرشهر اظهار داشت: هم اکنون روند آبیاری درختان باغ سیب مطلوب است و دغدغه ای در این زمینه نداریم. این مسئول با اشاره به اینکه در 80 هکتار اراضی تحت مالکیت دانشگاه علامه طباطبایی برای آبیاری درختان، جوی های آب بازسازی و لایروبی شده اند، گفت: شهروندان می توانند در این باغ حضور یابند و از نزدیک شاهد اجرای عملیات احیای باغ باشند.
وضعیت فضای سبز کاخ مروارید سامان می یابد
وی در ادامه سخنان خود به بازدید از کاخ مروارید و بررسی وضعیت فضای سبز و درختان این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: در این بازدید با توافقات انجام شده، به نتایج خوبی رسیدیم که این نوید را به مردم می دهم که در آینده ای نزدیک، عرصه های سبز این مجموعه احیا می شود. زین العابدینی با اشاره به اینکه درخت اصلی ترین زیرساخت هوای پاک در شهرها است، یادآور شد: امید می رود با همکاری مسئولان استانی و شهری، در آینده دیگر شاهد خشکیدگی درخت در این مجموعه نباشیم.
شهروندان نسبت به درختان محل سکونت خود احساس مسئولیت کنند
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود از شهروندان خواست تا نسبت به درختان و فضاهای سبز اطراف محل سکونت خود توجه ویژه داشته باشند و افزود: به دلیل محدودیت حضور تانکر آب در کوچه های فرعی، از شهروندان تقاضا می شود که تا حد امکان، درختان معابر فرعی و دارای دسترسی نامناسب را آبیاری و در این زمینه سازمان را یاری کنند. وی گفت: این دقت نظر و اهتمام ویژه شهروندان در ماه های تیر و مرداد بسیار ضروری است تا جلوی خشک شدن درختان را بگیریم و بتوانیم این سرمایه های ارزشمند را حفظ کنیم.
این مسئول با تاکید بر حفظ درختان حاشیه معابر و بلوارها اظهار داشت: در تابستان امسال، اولویت اول و اصلی سازمان پارکها، حفظ درختان حاشیه معابر است که در این زمینه تمامی واحدهای فضای سبز مناطق 12 گانه نیز اهتمام ویژه دارند.
جمع آوری درختان خشک و خطرزا در معابر اصلی و فرعی
زین العابدینی از جمع آوری درختان خشک در معابر اصلی خبر داد و گفت: هم اکنون اجرای این طرح به مرحله کوچه های فرعی رسیده است که در این زمینه شهروندان باید با نیروهای فضای سبز نهایت همکاری را داشته باشند تا هرچه سریعتر درختان خشک که احتمال سقوط بر روی خودرو و یا افراد را دارد، جمع آوری شوند همچنین درختان خشک دارای آفت هستند و ممکن است که به درختان مجاور نیز انتقال یابد که سیاست سازمان بر این است که هرچه سریعتر این درختان از سطح شهر جمع آوری شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود