29 تیر 1394
شماره خبر: 145772

افتتاح معابر شهرک نگارستان مهمترین اقدام عمرانی منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

افتتاح معابر شهرک نگارستان مهمترین اقدام عمرانی منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون است


بهره برداری از پروژه های جدولگذاری، زیرسازی و آسفالت ریزی معابر شهرک نگارستان را شاید بتوان مهمترین اقدام عمرانی منطقه 10 شهرداری کرج از ابتدای سال جاری تاکنون عنوان کرد.
عباس کمالی روستا در رابطه با گشایش معابر شهرک مذکورگفت: بر این اساس در پروژه معابر جدیدالاحداث شهرک نگارستان واقع در شهرک وحدت فردیس؛ 70 هزار متر مربع زیرسازی، 70 هزار متر مربع آسفالت و 12 هزار متر طول جدولگذاری، پخش 15 هزار تن آسفالت، نصب علائم ترافیکی و خط کشی معابر، نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، حفر هفت حلقه چاه جذبی و... اجرایی گردید.
مدیر منطقه 10 شهرداری کرج افزود: این پروژه از ابتدای سال 92 آغاز و با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که احداث معبر اصلی به طول یک و نیم کیلومتر، آسفالت ریزی و زیرسازی 13 معبر دیگر و آسفالت ریزی در این شهرک نیز انجام شده است. این مدیر همچنین از انجام 30 هزار مترمربع عملیات آسفالت ریزی در معابر اصلی و فرعی این منطقه طی 3 ماهه نخست سال جاری خبر داد. 40 هزار مترمربع زیرسازی، 8 هزار مترطول جدولگذاری، 10 هزار مترمربع پیاده رو سازی، 60 هزار مترطول خط کشی محوری، 72 هزار مترمربع لکه گیری آسفالت جهت روکش معابر با صرف بیش از 15 هزار تن آسفالت و... از دیگر اقدامات حوزه عمران منطقه 10 شهرداری کرج در 3 ماهه نخست سال جاری بود که در سخنان مدیر منطقه بدان اشاره شد. به گفته وی، نصب 3 هزار و 600 عدد گل میخ، نصب هزار و 500 عدد چشم گربه ای، نصب 215 عدد سرعتگیر پلاستیکی و باطومی و نصب 15 عدد چراغ چشمک زن بازودار از جمله تجهیزات ترافیکی است که در راستای روان سازی ترافیک، نظم و انسجام بخشی به تردد خودروها، صیانت از حقوق شهروندی و... خریداری و با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس راهور در شبکه راههای درون شهری واقع در حریم منطقه 10 شهرداری کرج نیز نصب شده است.
احیای هویت باغشهری سرحدآباد موجب کاهش آلودگی هوای فردیس می شود
از دیگر اقدامات مهمی که مدیر منطقه 10 شهرداری کرج به آن اشاره کرد: احیای هویت باغشهری سرحدآباد بود که با توجه به اینکه این محدوده پوشیده از باغات و اراضی کشاورزی است و موجب کاهش آلودگی هوای جنوب کرج و شهرستان فردیس می شود؛ دستورات لازم به منظور تقویت سیستم آبرسانی به عرصه های فضای سبز این محله صادر شده است. کمالی روستا در ادامه از تخصیص بیش از 15 میلیارد ریال به منظور ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی، جدولگذاری و پیاده رو سازی در محدوده سرحدآباد خبر داد و اضافه کرد: در بحث توسعه سرانه فضای سبز، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، توجه به زیباسازی شهری، مناسب سازی معابر، اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز، رنگ آمیزی دیوارها و دیگر موارد دستورات لازم صادر و به معاونتها و واحدهای زیر مجموعه ابلاغ شده است.
برخورد قاطع و قانونی با ساخت و ساز غیر مجاز
برخورد قانونی و قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز یکی از برنامه های مهم و اساسی این مدیریت در سال 94 بوده که کمالی روستا در این زمینه عنوان کرد: بر این اساس تخریب و رفع اثر 16 بنای غیر مجاز در منطقه 10 شهرداری کرج با حضور عوامل کنترل و نظارت و خدمات شهر منطقه اجرایی شده است. وی در پایان اظهار داشت: همچنین از ساخت و ساز غیر مجاز 74 بنای درگیر در این منطقه جلوگیری شده است که طی هماهنگی های صورت گرفته با مقامات قضایی و گشت های شبانه روزی واحد کنترل و نظارت منطقه 10 شهرداری کرج، امید می رود بتوان در راستای داشتن شهری زیبا و عاری از ساخت و سازهای غیرمجاز گامهای موثری برداشت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود