29 تیر 1394
شماره خبر: 145780

20 باب از املاک دارای بدهی در منطقه 4 شهرداری کرج پلمپ شدند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

20 باب از املاک دارای بدهی در منطقه 4 شهرداری کرج پلمپ شدند


مدیر منطقه 4 شهرداری کرج از پلمپ 20 ملک بدهکار به مدیریت شهری با همکاری عوامل قضایی و انتظامی در راستای صیانت از حقوق شهروندی خبر داد.
سید رضا فیض با اشاره به تعاملات مثبت و همسو میان شهرداری این کلانشهر و دستگاه قضا، اظهار داشت: پیرو جلسات و نشست های گوناگون این دو دستگاه مقرر گردیده شد تا با افرادی که در تفکیک اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز، زمینه را برای استفاده افراد سودجو فراهم می کنند و از این طریق پول های کلانی را کسب می کنند، برخوردی جدی و قانونی صورت پذیرد. این مسئول شهری یادآور شد: این ۲۰ باب ملک دو سال است حقوق شهر و شهرداری را زیر پا گذاشته و با لابی گری افراد سودجو از پرداخت عوارض و جرایم شهرداری سر باز زده اند. لذا برای این املاک رای توقیف از سوی دیوان عدالت اداری صادر شده بود و اکنون این املاک با همکاری عوامل انتظامی و خدمات شهر منطقه 4 پلمب شده اند که برای تعیین تکلیف نهایی باید به شهرداری این منطقه مراجعه نمایند. وی بیان کرد: این اقدام برای احقاق حقوق معوقه شهرداری و وصول مطالبات صورت گرفته است که از این ۲۰ باب املاک پلمب شده؛ ۷ مورد تجاری و ۱۳ مورد مسکونی هستند و حدود دو سال است از پرداخت عوارض صنفی و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ امتناع کرده اند.
تخریب پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز
تخریب پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در سطح منطقه با اخذ حکم قضایی و همکاری عوامل انتظامی، از دیگر فعالیت های مهم این منطقه در سه ماهه ابتدای سال جاری بود که از سوی این مسئول تشریح شد. مدیر منطقه 4 شهرداری کرج در این رابطه عنوان کرد: این ساختمانها که به صورت غیراصولی و غیرمجاز در بلوار ولیعصر (عج)، خیابان عدالت و بلوار ارم واقع شده بودند، با پیگیری های حوزه خدمات شهری منطقه تخریب شدند. فیض در ادامه از برخورد قاطع و جدی با مالکانی که در سطح منطقه 4 شهرداری کرج اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند، خبر داد و گفت: در این زمینه نیروهای کنترل و نظارت حوزه خدمات شهری در تمامی سطح این منطقه به صورت آماده باش قرار دارند و در صورت مشاهده تخلف به شدت با مالکان این املاک برخورد می کنند.
افتتاح پارک های بزرگ شاهد و باران در منطقه 4 شهرداری کرج
وی افزود: پارک شاهد در فاز 4 مهرشهر با متراژ 8 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان بازسازی و مرمت شده که در این پارک با حفظ درختان موجود، رمپ ها و ست های ورودی جدیدی تعریف و جانمایی شده است. به گفته فیض، عملیات بهسازی این پارک با هدف ارتقاء کیفیت فضای بوستان و تسهیل در رفاه حال شهروندان به ویژه جانبازان از چندی پیش آغاز شده بود که با همت حوزه عمران و فضای سبز منطقه به منظور استفاده بهینه مردم تقدیم آنها گردید. این مدیرعامل خاطر نشان کرد: همچنین همزمان با افتتاح پارک شاهد؛ پارک باران واقع در بلوار ارم، سه راه شهرداری این منطقه که عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان به اتمام رسیده و شهروندان در حال حاضر از آن استفاده می نمایند به صورت نمادی و در 10 هزار متر مربع به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: عملیات بهسازی و بازسازی پارک سحر نیز در خیابان شهید باقری (اکبرآباد) به همت حوزه فضای سبز آغاز شده و در راستای احترام به مطالبات شهروندان اجرایی می شود. مدیر منطقه 4 شهرداری کرج گفت: پارک سحر که در زمینی به مساحتی بالغ بر 2 هزار و 575 مترمربع احداث شده، با نصب وسایل بازی کودکان، تعویض کفپوش، نصب ست های تندرستی و طراحی مجدد ساختار فضای سبز و مبلمان شهری ساماندهی می گردد و جهت استفاده بهینه تقدیم شهروندان می شود. این مسئول با اشاره به اینکه عملیات جدول گذاری و نصب کفپوش در پارک سحر نیز در حال انجام می باشد، گفت: برای اجرای پروژه بهسازی و بازسازی این پارک اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان تخصیص داده شده است. وی در پایان یاد آور شد: امید می رود با همت حوزه فضای سبز، عملیات مذکور تا اواسط مرداد ماه سال جاری به اتمام برسد تا با ایجاد فضایی مناسب شهروندان از فضای سبز بهره مند شوند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود