29 تیر 1394
شماره خبر: 145783

نفس سازندگان بناهای غیرمجاز در مرکز کلانشهر بند آمده است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

نفس سازندگان بناهای غیرمجاز در مرکز کلانشهر بند آمده است


مقابله جدی با ساخت و سازهای غیر اصولی در منطقه 9 شهرداری کرج از ابتدای سال جاری، یکی از منسجم ترین و کلان ترین اقداماتی بود که با حضور گسترده تیم های عملیاتی و مسئولان قضایی و انتظامی اجرایی شد.
در راستای تاکیدات اخیر امام جمعه کرج مبنی بر تشدید برخوردها با ساخت و ساز غیر مجاز و اعلام حمایت دادستانی به منظور جلوگیری از احداث بناها بدون دریافت مجوزهای قانونی، مدیریت منطقه 9 شهرداری کرج طی اقدامی جهادی و کم نظیر، بیش از 15 آلاچیق، سفره خانه و ویلای غیر مجاز که در اراضی دارای کاربری زراعی و باغی و بدون دریافت مجوزهای لازم از سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری منطقه احداث شده بودند، را به صورت کامل تخریب کرده و متخلفین را از دستیابی به اهداف غیر مشروع خود ناکام گذاشتند. این عملیات های گسترده تخریب به دنبال بی توجهی سازندگان بناهای مذکور به اخطارهای شفاهی و کتبی شهرداری مبنی بر لزوم پایبندی به قانون و رفع اثر ساخت و سازهای صورت گرفته عملیاتی شد و طی آن، چند اکیپ مجهز شامل نیروی انسانی و ماشین آلات سنگین در خیابان چمن 3 حضور یافتند و با استناد به مجوزهای قانونی، کلیه سفره خانه و آلاچیق های ساخته شده را با خاک یکسان کردند تا دیگر احدی برای تضییع حقوق شهروندی و زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات وسوسه نشود و همگان بدانند که مناطق 12 گانه این کلانشهر دیگر برای متخلفین ساختمانی امن نیستند و اگر حساب های درآمدی شهرداری به صفر هم برسد، دیگر انگیزه ای برای جلب درآمدهای ناپایدار اقتصادی وجود ندارد.
بهره برداری از اولین پارک ویژه معلولان و جانبازان استان البرز در منطقه 9 شهرداری کرج
بهره برداری از اولین پارک ویژه معلولان و جانبازان استان البرز در منطقه 9 شهرداری کرج به منظور توسعه سرانه‌ فضاهای سبز در سطح شهر از دیگر اقدامات شاخص این منطقه می باشد که در زمان مجتبی اسکندری بزودی افتتاح می شود. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج در این رابطه اظهار داشت: این پارک با مساحتی بالغ بر 7 هزار متر مربع بزودی و به منظور افزایش رفاه حال شهروندان بویژه معلولین وجانبازان مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته اسکندری، پارک جانبازان و معلولان مجهز به امکاناتی نظیر ست‌های ورزشی، سرویس های بهداشتی و... متناسب با این قشر بوده و تمامی مسیرهای منتهی به این پارک با در نظر گرفتن مسائل کارشناسی و طراحی های دقیق مناسب‌سازی شده است.
آزاد سازی املاک واقع در مسیر اجرای طرح های عمرانی منطقه 9 شهرداری کرج
از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در منطقه 9 شهرداری کرج که با اهتمام مجموعه مدیریت شهری کرج و شهرداری این منطقه اجرایی شده است، تملک و آزادسازی املاک قرار گرفته در مسیر اجرای طرح های عمرانی این منطقه باشد. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج در این رابطه با اشاره به اجرای پروژه زیر گذر مهرویلا، اظهار داشت: به منظور تسریع در روند اجرای پروژه مذکور و کنترل ترافیک در محدوه مهرویلا، میدان مادر و آزاد راه کرج - تهران، اقداماتی از سوی مجموعه مدیریت شهری صورت گرفته است که از جمله آن تملک املاک واقع در مسیر طرح می باشد. تملک املاک واقع در طرح تعریض راست گرد کنار گذر بلوار شهدای دانش آموز در محل اتصال به بلوار علامه جعفری از دیگر اقدامات عمرانی بود که اسکندری به آن اشاره کرد و افزود: در همین راستا یک پلاک تملک و تخریب گردید و مسیر مذکور بزودی و تا چند روز آینده جهت استفاده شهروندان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. وی گفت: با همکاری مجموعه بیمارستان قائم، مسیر واقع در ضلع جنوبی این بیمارستان نیز پس از رعایت اصلاحی و عقب نشینی، تعریض شد که سهم بسزایی در روان سازی ترافیک در ساعات پیک ترافیک در محل مذکور خواهد داشت. مدیر منطقه 9 شهرداری کرج در ادامه از آغاز و تداوم عملیات گسترده تراش و روکش آسفالت با هدف بهبود کیفیت حمل و نقل شهری در سطح منطقه خبر داد و بیان کرد: مدیریت شهری در بودجه سال 94 اعتبار مناسبی را جهت توسعه زیر ساختها و رسیدگی به وضعیت آسفالت و جدول معابر اصلی و فرعی اختصاص داده است که امیدوارم سهم منطقه 9 شهرداری قابل توجه باشد. وی در ادامه از اجرای بیش از 35 هزار و 710 مترمربع عملیات روکش و لکه گیری آسفالت از ابتدای سال جاری خبر داد و عنوان داشت: این میزان عملیات عمرانی با پخش ده ها تن آسفالت به صورت دستی و ماشینی محقق شد که تسهیل در عبور و مرور عابرین پیاده و وسایط نقلیه را به همراه دارد و با انعقاد قراردادها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز از فصل هزینه های عمرانی، روند ساماندهی شبکه راههای درون شهری تا پایان سال جاری تداوم خواهد داشت. اسکندری در پایان گفت: مجموعه منطقه 9 شهرداری کرج برای خدمات رسانی هرچه بهتر و بیشتر به شهروندان، برنامه های خدماتی و عمرانی متعددی را در نظر دارد تا بتوان با اجرایی کردن آن رضایت مردم را جلب نماییم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود