31 تیر 1394
شماره خبر: 145928

مشارکت مسئولانه شهروندان پیش نیاز تحقق اهداف مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مشارکت مسئولانه شهروندان پیش نیاز تحقق اهداف مدیریت شهری است


نایب رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرج گفت: مديريت شهري زماني در اجراي برنامه‌ها و طرح‌هاي خود موفق خواهد بود که تمامي شهروندان به آن کمک کرده و حضور مسئولانه اي در فعاليت‌هاي شهر داشته باشند.
مریم قهرمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری جهت اجرای برنامه های بهینه عمرانی و خدماتی خود نیازمند اعتماد و مشارکت شهروندان می باشد و در تحقق این مهم اهتمام ویژه ای دارد.
عضو پارلمان شهری کرج با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد مردمی و غیر دولتی است و مقرر شده که در سال 94 حدود 2 هزار میلیارد تومان را با مشارکت شهروندان جهت اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی جذب نماید، تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای کلانشهر کرج و همچنین وجود قومیت های مختلف در این شهر ضروری است تا با آموزش های شهروندی و فرهنگسازی در حوزه همکاری و تعامل با مدیریت شهری، اقدامات خوبی در مشارکت شهروندی داشته باشیم. به گفته قهرمانی، مشارکت شهروندان در توسعه درآمدهاي پايدار نقش بسزایی خواهد داشت و قطعاً رسیدن به این مهم نیازمند فرهنگ سازی مناسب در شهر می باشد. نماینده مردم کرج در شورای شهر با تاکید بر اینکه فعاليت‌ها در شهر بايد با کمک درآمدهاي پايدار پيش رود، اذعان داشت: مشارکت مردم در پرداخت عوارض نوسازی موجب افزایش بودجه شهرداری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می گردد که قطعاً رضایت شهروندی و تامین نیازهای شهری آنها را به همراه خواهد داشت. نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه شهری با حمایت قانونگذاران و مشارکت شهروندان فهیم می‌تواند در پیشبرد مسائل شهر بسیار مثمر ثمر باشد. وی تاکید داشت: مشارکت شهروندان در پرداخت هایی همچون بهای عوارض و نوسازی و بهای خدمات می تواند مدیریت شهری را در اجرای پروژه های کلان شهری یاری نماید و راندمان کاری این حوزه خدمت رسان را توسعه بخشد. این عضو شورا در پایان رعایت اخلاق شهروندی را در حوزه های مختلف شهری بسیار ضروری دانست و گفت: شهروندان با رعایت فرهنگ شهروندی همچون حمل و نقل و ترافیک، حفظ محیط زیست، کاهش تولید زباله و پسماند، استفاده مناسب از ناوگان حمل و نقل عمومی و... قطعا موجب گستردگی توسعه پایدار شهری خواهند بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود