1 مرداد 1394
شماره خبر: 145974

تولید انبوه گل های فصلی و درختچه زینتی در نهالستان بزرگ كرج

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تولید انبوه گل های فصلی و درختچه زینتی در نهالستان بزرگ كرج


رئیس اداره نظارت بر توسعه فضای سبز سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اقدامات انجام شده در قسمتهایی از نهالستان بزرگ کرج گفت: تاکنون تعداد انبوهی از گلهای فصلی و درختچه های زینتی در این مجموعه کاشت و تولید شده است.
حمیدرضا محمدعلیپور با اعلام این مطلب اظهار داشت: نهالستان بزرگ کرج با مساحتی حدود 133 هکتار در محمدشهر واقع است که طی توافقات مقرر شده که به سازمان پارکها تحویل داده شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مراحل اداری واگذاری این نهالستان در حال انجام است، ادامه داد: طبق توافقات اولیه قرار است که حفظ و نگهداری از تمامی درختان موجود در 133 هکتار نهالستان بزرگ کرج بر عهده سازمان پارکها باشد که این مهم هم اکنون در حال انجام است. این مسئول عنوان کرد: در حال حاضر از سوی سازمان پارکها در 5 هکتار از این نهالستان، درخت و گیاهان مختلف کاشته شده و یک هکتار نیز به گلخانه اختصاص یافته است. علیپور ادامه داد: از سوی سازمان طی مدت اخیر در 4 هکتار از اراضی نهالستان بزرگ کرج بیش از 320 هزار قلمه گونه های مختلف از جمله چنار، بید، صنوبر، کبوده، تبریزی، سنجد، انار، زیتون تلخ و توت کاشته شده است. رئیس اداره نظارت بر توسعه فضای سبز سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به اجرای سیستم آبیاری قطره ای در اراضی تحت اختیار سازمان در نهالستان محمدشهر اضافه کرد: طی سال گذشته تاکنون انواع بذور غیرمثمر مانند اقاقیا، زبان گنجشک، باران طلایی، ارغوان و ... در زمینی به مساحت یک هکتار کاشته شد. وی به تولید انبوه گلهای فصلی در نهالستان اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه همچنین قلمه انواع درختچه های زینتی مانند رز، ساناز، اسپیره، بوداغ و ... تولید شده است. این مسئول گفت: رویکرد سازمان در بحث نهالستان بزرگ کرج حفظ و نگهداری از سرمایه های موجود و احیای آن است که امید می رود هرچه سریعتر اقدامات لازم برای واگذاری این مرکز به شهرداری انجام شود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود