3 مرداد 1394
شماره خبر: 146036

خدمت رسانی شهرداریها بدون مشارکت بخش خصوصی عقیم و نیمه تمام است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خدمت رسانی شهرداریها بدون مشارکت بخش خصوصی عقیم و نیمه تمام است


شهردار کرج گفت: خدمت رسانی شهرداریها بدون مشارکت بخش خصوصی عقیم و نیمه تمام است و با توجه به افزایش جمعیت و پیچیده شدن نیازهای شهری، باید به سمت برون سپاری وظایف و توسعه کمی و کیفی خدمت رسانی حرکت کرد.
علی ترکاشوند عنوان کرد: تشریک مساعی نهادهای دولتی و بخش خصوصی با شهرداریها که مجموعه هایی خدمت رسان هستند، آثار و نتایج مطلوبی را به همراه دارد، بویژه در شرایط کنونی که به دلیل تحریم های اقتصادی و بروز مشکلات اقتصادی، روند تزریق نقدینگی به طرح ها و پروژه های عمرانی با محدودیت هایی مواجه شده و قطعا با استفاده از ظرفیت های عظیم بخش خصوصی، شرایط بسیار مناسبی به منظور خدمت رسانی مضاعف مهیا می شود. این مسئول ارشد شهری ادامه داد: برای پاسخگویی به تقاضاهای شهروندی در هر جامعه شهری نیاز به تدوین استراتژی ها و برنامه ریزی های کارآمدی است که قادر باشد در پروسه های زمانی مختلف نیازهای جدید شکل گرفته را تامین کند؛ در این صورت رشد شتابان شهری، تهدیدی برای آینده شهر نخواهد بود. کلیددار کرج افزود: کلانشهر دو میلیون نفری کرج از مشکلات پیچیده ای در زمینه های مختلف رنج می برد و برای مهار ترافیک، آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی که از مرز بحران عبور کرده اند، نیاز به ورود جدی بخش خصوصی احساس می شود و چنانچه عزم مسئولان برای اعتلای خدمت رسانی جزم نشود، قطعا در آینده با بحران های جدی تری روبه رو خواهیم شد. ترکاشوند، هدف از کلیه اقداماتی که از سوی دستگاه های دولتی، خصوصی و عمومی ارایه می شود را جلب رضایت عمومی و خدمت به مردم دانست و اضافه کرد: در صورتی که کانال خدمت رسانی مشخص تر باشد و مسئولان در بخش خصوصی و بخش های دولتی و شبه دولتی هماهنگی های خود را افزایش دهند و از توانمندیهای طرف مقابل بهره مند شوند، قطعا اثربخشی اقدامات بیشتر خواهد بود و نتایج مثبتی را رقم می زند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، تقویت روابط فی مابین شهرداریها و بخش خصوصی را مصداقی از توسعه همکاریهای دولت و ملت دانست و بیان داشت: همچنین با ورود بخش خصوصی به جریان اقتصاد شهری، مبانی و سیاست های «اقتصاد مقاومتی» در مسیر تحقق و پیاده سازی قرار می گیرد و منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد. شهردار مرکز البرز در پایان گفت: آنچه مدیریت شهری کرج در دوره کنونی به آن می اندیشد اتخاذ سیاست هایی می باشد که رهاورد آن، رسیدن به مکانیسم های مدیریت بهتر و مطلوب تر است. باید اذعان داشت انتظار شهر و شهروندان از این استراتژی ها پویا بودن سیستم خدمت رسانی است، تحقق یکپارچه سازی شهری نیز از مولفه های مهمی است که باید در این برنامه ریزی ها لحاظ شود تا مدیران شهری بتوانند در ارائه خدمات توانمند تر عمل کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود