6 مرداد 1394
شماره خبر: 146227

مسافرین از سرویس دهی ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری گلایه مند هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

مسافرین از سرویس دهی ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری گلایه مند هستند


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج اظهار داشت: مسافرین برون شهری از نحوه سرویس دهی ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری گلایه مند هستند و با توجه به مطالبات شورای تامین استان، رسیدگی به وضعیت آنها و تلاش برای اصلاح امور ضرورت دارد.
پرویز اسکندری در نشست مشترک با مدیران عامل سازمان تاکسیرانی شهرهای اقماری این کلانشهر که در محل سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به مهمانان و کارشناسان حاضر در جلسه اذعان داشت: تاکسیرانان قشری زحمتکش، ولایتمدار و خستگی ناپذیر هستند که امین مردم و جامعه به شمار می روند و نقش اساسی در جابه جایی مسافرین شهری ایفا می کنند که شایسته تقدیر و تشکر ویژه است. این مدیرعامل با اشاره به مکاتبات شورای تامین استان با سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج با موضوع «ضرورت ساماندهی ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری مستقر در اقصی نقاط کرج» بیان داشت: البته عزیزانی که در ایستگاه های مذکور به مسافرین شهری ارایه خدمت می کنند، مهمان ما هستند و رسم مهمان نوازی ایجاب می کند که شرایط مناسب را به منظور خدمت رسانی ایده آل آنها به شهروندان محترم فراهم آوریم اما در مقابل، مهمانی رفتن نیز آداب و رسوم خاص خود را دارد که انتظار داریم از سوی تاکسیرانان شهرهای اقماری مورد توجه قرار گیرد. اسکندری با تاکید بر اینکه یکی از وظایف کلانشهرها حمایت از شهرهای کوچک تر است، تصریح کرد: البته این حمایت باید در قالب برنامه های مدون، منسجم و هدفمند صورت پذیرد تا روند خدمت رسانی به شهر و شهروندان مطابق با استانداردها صورت پذیرد که یکی از سیاست های اصلی مدیریت شهری کرج توسعه حمل و نقل عمومی بویژه در بخش تاکسیرانی است. به گفته وی، در شرایط کنونی بیش از 17 هزار و 500 دستگاه تاکسی در بیش از 130 خط تاکسیرانی به شهروندان کرجی سرویس دهی می کنند و با انجام روزانه بیش از یک میلیون و 300 هزار سفر درون شهری، بیش از 70 درصد سفرهای شهری در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده اند. این مسئول شهری، احداث پایانه های جدید تاکسیرانی را سیاست اصلی مدیریت شهری کرج به منظور ساماندهی فعالیت ایستگاه های تاکسی دانست و ادامه داد: در حال حاضر افزون بر هزار و 500 دستگاه در ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری مشغول فعالیت هستند که متاسفانه وجود پاره ای مسایل موجب اعتراض مردم و مسئولان شده و جا دارد که رفع آنها با جدیت پیگیری و دنبال شود. وی از برخورد جدی تیم های گشت زنی سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج با هرگونه تخلفات تاکسیرانان اعم از ایجاد آلودگی های صوتی و بهداشتی، افزایش غیرقانونی نرخ کرایه ها، رفتار غیرمسئولانه رانندگان با مسافرین و... خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا، از سازمان تاکسیرانی شهرهای اقماری نیز انتظار می رود بر نحوه فعالیت تاکسیرانان در ایستگاه های مستقر در کلانشهر کرج نظارت ویژه ای داشته باشند و با هرگونه تخلفات احتمالی به شدت برخورد کنند.
اسکندری اضافه کرد: همچنین بعضا مشاهده می شود که تاکسی های اقماری نسبت به جابه جایی مسافر در خطوط درون شهری کرج اقدام می کنند که بر خلاف قوانین است. همچنین شهروندان از وضعیت نظافت و عدم آراستگی تاکسی های فعال در خطوط مذکور (بویژه خطوط منتهی به محمدشهر) گلایه مند هستند و بعضا درگیری های لفظی و فیزیکی نیز بین مسافر و راننده ایجاد می شود که اصلا شایسته نیست. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج از عدم قرار گرفتن منظم خودروها در ایستگاه تاکسی شهرهای اقماری و ایجاد ترافیک به دنبال این معضل، به عنوان دیگر دغدغه شورای تامین استان یاد کرد و افزود: از شهرداریهای اقماری انتظار می رود نسبت به نصب علایم راهنمایی و رانندگی و همچنین تابلوی ایستگاه تاکسی در محل های مشخص شده اقدام کنند و همچنین رانندگان را به لحاظ اعتیاد، وضعیت ظاهری، میزان توجه به قوانین و مقررات جاری و... مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. به گفته این مدیرعامل، یکی از مشکلات حاد مرتبط با ایستگاه تاکسی شهرهای اقماری عدم فعالیت تاکسیرانان در ساعات منتهی به شب است که موجب تشدید فعالیت مسافرکش های شخصی شده و بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد. وی اضافه کرد: در همین ارتباط پیشنهاد می شود که با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در ساعات شب، انگیزه لازم برای حضور تاکسیرانان در خطوط مذکور را فراهم آورند و اجازه ندهند که جابه جایی مسافر از شهری به شهر دیگر توسط مسافرکش های شخصی که از امنیت لازم برخوردار نیست، صورت پذیرد و متاسفانه بی توجهی به این آسیب جدی، تبعات منفی بسیار زیادی را به جا گذاشته است. اسکندری همچنین صراحتا از نارضایتی شدید مردم از تاکسی های مستقر در ایستگاه محمدشهر (واقع در شاه عباسی) سخن گفت و همچنین تاکید کرد که تاکسیرانان این شهر به هیچ وجه حق ورود به فردیس و فعالیت در سطح این شهرستان را ندارند. این مسئول، تاکسیرانان را قشری امین، دلسوز و کاردان دانست و گفت: همه ما موظف به حفظ این جایگاه بالا هستیم و نباید اجازه دهیم که بروز برخی نارسایی ها و رفتارهای ناشایست از سوی برخی تاکسیرانان به این نگاه و اعتماد ارزشمند خدشه وارد کند. این اعتماد بزرگ که سرمایه اجتماعی سازمان تاکسیرانی به شمار می رود در طول سالها خدمت رسانی صادقانه به شهروندان حاصل شده و چیزی نیست که به آسانی قابل از دست دادن باشد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری کرج خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار تقاضا برای دریافت خط تاکسیرانی به سازمان تاکسیرانی منعکس شده است که در صورت نیاز می توان نسبت به فعالیت آنها در ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری اقدام کرد. در غیر این صورت از سازمان تاکسیرانی شهرداریهای اقماری انتظار می رود دغدغه های مطرح شده در نشست ظمروز را جدی گرفته و برای رفع آنها اقدامات حقوقی و قانونی لازم را در دستور کار قرار دهند، چرا که استانداری و دادستانی به جد پیگیر ماجرا هستند. اسکندری در پایان از برگزاری جلسات تکمیلی در ماه های آتی به منظور پیگیری مصوبات نشست روز گذشته خبر داد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود