17 مرداد 1394
شماره خبر: 146927

خبرنگاران سفیران صلح و آگاهی و مروجان انسانیت و اخلاقمداری هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

خبرنگاران سفیران صلح و آگاهی و مروجان انسانیت و اخلاقمداری هستند


عضو شورای اسلامی شهر کرج با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار، این قشر شجاع و دلسوز را سفیران صلح و آگاهی و مروجان انسانیت و اخلاقمداری دانست و اظهار داشت: جامعه بدون قلم های پویا و اندیشه های رفیع این عزیزان در تاریکی به سر می برد و آنها پیامبرانی هستند که برای اصلاح جامعه و داشتن جهانی عاری از جنگ و دروغ می کوشند.
فاطمه آجرلو با بیان اینکه پروردگار عالم با سوگند به قلم و آنچه می نویسند، رسالتِ انبیایی صحابه قلم را یادآور شده و آنان را به سمتِ بیان واقعیت ها و امر به معروف و نهی از منکر رهنمود ساخته است، بیان کرد: در وصفِ اهمیت «قلم» همین بس که وسلیه تعلیم و تربیت بشریت است و علم و دانش نسل های گذشته از طریق این موهبت الهی برای آیندگان به یادگار مانده و ما نیز با مرکبِ آن برای آیندگان عبرت به جای می گذاریم. وی افزود: خبرنگاران از بدو تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون، چه در هشت سال جنگ تحمیلی و چه در سال های پس از آن، همواره حضوری فعال در صحنه های خبر و اطلاع رسانی داشته و با قبولِ انواع سختی ها و مشکلات، سنگر دفاع از عزت و غرور ملت را ترک نگفته اند و در جنگِ تن به تن با رسانه های معاند نظام اسلامی، پاسخ هجمه ها و تهدیدهای فرهنگی آنان را نیز به خوبی داده اند. عضو شورای شهر کرج با انتقاد از نگاه سطحی برخی به حوزه خبر و اطلاع رسانی، تاکید کرد: توجه به روحِ بلند و پتانسیل های موجود در رسانه برای حرکت رو به جلوی میهن اسلامی، انتقال دستاوردها به مردم و انعکاس مطالبات ایشان به بدنه نظام ضروری است. به باور آجرلو، قلم نافذ، بیان صریح و پیگیری های مجدانه اصحاب رسانه کرج مقدمات رفع بسیاری از مشکلات کرج از گذشته تاکنون را فراهم آورده که ارتقای ساختار تشکیلاتی این شهرستان به استان البرز در راس آن قرار دارد و خدمتی ماندگار و جاودان محسوب می شود لذا تجلیل شایسته و تکریم مقام این عزیزان در روزی که تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نامِ مبارک «خبرنگار» مزین شده، کمترین کاری است که می توان برای تقدیر از مهربانی ها و زحمات شان انجام داد. آجرلو خاطر نشان کرد: تعهد، بصیرت، روشنگری، بیان حقایق، انتقاد منصفانه و سازنده، در نظر گرفتن مصلحت جامعه و نظام و پرهیز از منهیات دینی و اخلاقی، بخشی از آرمانهای شهیدان والامقام عرصه اطلاع رسانی است كه میراث عظیم اخلاق رسانه ای را برای قشر فرهنگ ساز و خدوم اصحاب رسانه بر جای نهاده اند تا با در نظرگرفتن ارزشهای این فرهنگ غنی، رسالت خویش را به نحو مطلوب تحقق بخشند.
وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم و ارج نهادن به تلاشهای ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه استان سرافراز البرز بویژه خبرنگاران متعهد، متخصص و دلسوز کرجی تبریك و تهنیت گفت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود