2 شهریور 1394
شماره خبر: 147774

احداث تقاطعات غیرهمسطح برگ زرینی در کارنامه عمرانی مدیریت شهری است

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 احداث تقاطعات غیرهمسطح برگ زرینی در کارنامه عمرانی مدیریت شهری است


معاون فنی عمرانی شهرداری کرج، افتتاح و بهره برداری از شش تقاطع غیرهمسطح و قرارگیری تعداد قابل توجهی تقاطع غیرهمسطح در دست احداث را برگ زرین مدیریت شهری در امر توسعه و افزایش شبکه راه های شهر کرج و منطقه خواند.
علی اصغر کمالی زاده ضمن اعلام این مطلب، تعداد تقاطعات غیرهمسطح در دست احداث را شش تقاطع ذکر کرد و بیان داشت: این روگذرها و زیرگذرها در مسیرهای مختلفی از شهر با هدف روانسازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا به اجرا در می آیند و هر یک با درصد متفاوتی از پیشرفت، مراحل تکمیل را طی می کنند. وی تقاطعات غیرهمسطح در حال احداث را شامل رمپ تندرو به کندروی بلوار شورا، پل مکمل شهید سلطانی و تقاطع غیرهمسطح حصارک عنوان کرد و افزود: همچنین تقاطع غیرهمسطح مهرویلا و نیز پل حامی با مراحل مختلف پیشرفت، در مسیر تکمیل و بهره برداری قرار گرفته اند. معاون شهردار کرج در امور فنی و عمرانی در ادامه طرح های عمرانی مورد بهره برداری قرار گرفته این دستگاه طی مدت حضور علی ترکاشوند به عنوان کلیددار شهر را بسیار متنوع و متعدد ارزیابی کرد و ادامه داد: در همین راستا، تعداد شش تقاطع غیرهمسطح احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است که با این اقدامات شاهد بهبود قابل توجهی در حوزه ترافیک برخی معابر بوده ایم. به گفته کمالی زاده، البته توسعه این مسیرها با توجه به مهاجرت های بی رویه و حجم بالای افزایش جمعیت در منطقه، دارویی مسکن برای ترافیک شهری کرج به شمار می آید اما با توجه به محدودیت های موجود و ضرورت هایی که حجم سنگین تردد در شهر ایجاد کرده است، ساخت این تقاطعات ناگزیر است. وی، در ادامه به تشریح تقاطعات مورد بهره برداری قرار گرفته در دو سال اخیر پرداخت و اذعان داشت: تقاطع شهدای غواص، شهدای دانش آموز، شهدای ارتش، پل حافظ، تقاطع شهید کچویی و پل مکمل سوم خرداد در این مدت زیر بار ترافیک رفته و عملکرد خود را آغاز کرده است. کمالی زاده با بیان اینکه بخشی از این طرح ها در زمان کوتاه تری از مهلت اتمام قرارداد با پیمانکار به بهره برداری رسیده اند، اضافه کرد: به دنبال این اقدام، تقاطع امام خمینی(ره) نیز که بلوار امام خمینی (ره) را به بلوار یادگار امام (ره) مرتبط خواهد کرد، پنج ماه پیش از زمان اعلام شده مورد بهره برداری قرار می گیرد. این مسئول با بیان اینکه رویکرد تسریع در اجرای پروژه ها، با هدف ارتقای کیفیت و بهبود تردد در مسیرها و معابر شهری انجام گرفته است، یادآور شد: این رویکرد در انجام طرح های بزرگی همچون شهدای دانش آموز و ادامه بلوار ماهان به جلوه در آمده است.
وی، همچنین از مطالعه برای اجرای برخی دیگر از پروژه های تقاطع غیرهمسطح در شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث پنج تقاطع و سه بزرگراه در مرحله مطالعات و تهیه مقدمات قرار دارد.
معاون فنی عمرانی شهرداری کرج، تقاطعات در دست مطالعه را شامل تقاطع شهید آجرلو، میدان جمهوری، چهارراه گلزار، کارخانه قند و هفت تیر عنوان کرد و ادامه داد: احداث بزرگراه های شمال و شمال به جنوب، همچنین احداث میانگذر جنوبی شهر کرج از سوی کارشناسان امر در حال مطالعه و بررسی است که به محض تکمیل فرایندهای مرتبط، مرحله تامین اعتبار، تملک اراضی و رفع تعارضات به اجرا گذاشته خواهند شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود