14 شهریور 1394
شماره خبر: 148435

تفاهم نامه همکاری شهرداری کرج و دانشگاه صنعتی شریف در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

تفاهم نامه همکاری شهرداری کرج و دانشگاه صنعتی شریف در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفت


در پی انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری کرج با دانشگاه صنعتی شریف در حوزه فرهنگ و هنر، معاونت فرهنگی این نهاد با برپایی جلسه ای توجیهی، نحوه اجرای برنامه عملیاتی را که به تازگی به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است، مورد بررسی قرار داد.
تصور شهری که در هر گوشه از آن برنامه ای مفرح، مفهومی و علمی به پا باشد، اگرچه تصوری دور و گران به نظر می رسد، اما معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج عزم خود را برای ارائه بسته ای از طرح ها و برنامه های متنوع در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی جزم کرده تا از این پس اجرای برنامه ها رویکردی منسجم و هدفمندتر به خود بگیرد. انعقاد این تفاهم نامه که زمینه اجرای برنامه ها را به صورت علمی و برنامه ریزی شده، با تعیین جوامع هدف مشخص و در نظر گرفتن اولویت های فرهنگی و اجتماعی شهر فراهم می کند، با همکاری کارشناسان و محققین دانشگاه صنعتی شریف انجام می گیرد و مجموعه ای از طرح ها را در همه حوزه های تحت پوشش معاونت و سازمان فرهنگی شهرداری کرج ارائه داده و مورد پیگیری قرار می دهد. همچنین بخشی از مراحل اجرای برخی طرح های دیجیتالی مانند ابر سلامت، ابر قرآنی یا برپایی مسابقات رباتیک به عنوان یک رقابت علمی برای دانش آموزان البرزی به متخصصان مربوطه در این دانشگاه سپرده شده است.
به نظر می رسد همه این تمهیدات و برنامه ها اگرچه به دلیل اجرای آن برای نخستین بار اندکی با کندی صورت می پذیرد اما آینده ای روشن تر و حرفه ای تر را برای حوزه فرهنگ و هنر شهر کرج رقم خواهد زد که ضمن آن شهروندان به طور روزانه شاهد وقوع رویدادی فرهنگی، اجتماعی یا ورزشی در شهر بوده و روح حاکم بر جغرافیای فرهنگی ایران کوچک، روحی پرنشاط و مملو از محتویات و مفاهیم غنی در حوزه های مربوطه باشد. جلسه ظهر پنج شنبه هفته گذشته، که با حضور معاون و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، کارشناسانی از دو مجموعه و نمایندگانی از دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد نیز با هدف بررسی این طرح ها و برنامه ها انجام گرفت و حاضران به بررسی اعتبارات طرح ها و تعیین مجریان پرداختند. در کتابچه برنامه عملیاتی معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، استراتژی هایی به عنوان اصول معاونت در نظر گرفته شده که مهمترین آنها ارتقای کاربری پژوهش و فناوری در مدیریت فرهنگی شهر، توسعه برنامه ها و آموزش های همگانی شهروندی، برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی هدفمند، سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های گردشگری شهر، ارتقای فعالیت های ورزشی در راستای ارتقای ورزش های همگانی، توسعه برنامه های مرتبط با کارآفرینی و نیز بهبود شاخص های HSE می با شد. برای این منظور اجرای طرح هایی چون راه اندازی مرکز رشد فناوری های فرهنگی، حمایت از پایان نامه های مرتبط و نیز استقرار نظام پیوست نگاری الکترونیک در نظر گرفته شده است که هر یک از این طرح ها و برنامه ها دارای زیرمجموعه های متنوع و علمی بوده و می توان از این منظر به خودکفایی در تولید محصولات فرهنگی و اشتغالزایی در این حوزه دست یافت. همچنین گستردگی و تنوع اقدامات از این طریق تقویت خواهد شد و شهروندان به طور مستمر در معرض برنامه هایی قرار می گیرند که محور آنها آموزش اصول فرهنگ شهروندی و احترام به حقوق شهروندان است. این طرح ها در آینده نزدیک از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و معاونت با همکاری دانشگاه صنعتی شریف به اجرا در خواهد آمد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود