5 مهر 1394
شماره خبر: 149834

منابع و مولفه های دسترسی به توسعه پایدار مغفول می مانند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

منابع و مولفه های دسترسی به توسعه پایدار مغفول می مانند


معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، گفت: اتکاء شهرداریها به درآمدهای ناپایدار که حاصل تمرکز این سازمانها بر درآمدهای حاصل از فروش تراکم،عوارض تخلفات ساختمانی و جرائم ماده صد است، موجب می شود، منابع و مولفه های دسترسی به توسعه پایدار مغفول بماند.
فرج الله ایلیات در این خصوص به پایگاه خبری مدیریت شهری کرج گفت: توسعه پایدار همان موضوعی است که در شهرداری به دنبال انجام آن هستیم همچنین این موضوع از طریق صاحبان کرسی مسئولیت در پارلمان شهری کرج نیز دنبال می شود. وی، افزود: پیش از این نیز موضوع توسعه و دسترسی به منابع پایدار از مهمترین و کلیدی ترین مباحث مطرح در مدیریت شهری کرج بوده که طی آن روش های مختلف و متنوعی نیز به عنوان راهکار دستیابی به این مهم عنوان شده است. در حال حاضر نیز جمع مسئولان مدیریت شهری به دنبال تعریف منابع مالی جدید و درآمدهای پایدار هستند.
این مسئول بر ضرورت تمرکز زدایی از درآمدهای ناپایدار تاکید و عنوان کرد: در مسیر انجام این مهم باید سهم عوارض فروش تراکم، عوارض تخلفات ساختمانی، عوارض جرائم ماده صد و... به طور معقول و منطقی از کل درآمدهای حاصله توسط مجموعه شهرداری ها کاهش یابد.
رسیدن به توسعه پایدار مانع از رشد بی برنامه گی است
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج، اذعان داشت: رسیدن به توسعه پایدار مانع از رشد بی برنامه گی های شهری است؛ به تبع شکل گیری این ساختار توانایی شهرداری ها نیز در عرضه خدمات شهری افزایش می یابد. توسعه پایدار شهری زمانی امکان می یابد که متکی به درآمدهای ناپایدار نباشیم. ایلیات با اشاره به افزایش علاقمندی مردم برای سکونت در کرج ، شکل گیری این مهم را عاملی دانست که ضرورت توجه به توسعه پایدار شهری را دو چندان می کند؛ وی اظهارداشت: شهرداری کرج با توجه به حجم متقاضی سکونت در این کلانشهر باید تدابیر ویژه و کارآمدی را جهت پوشش تقاضاهای جدید حاصل از مهاجرت ها در قالب عرضه خدمات کافی داشته باشد. وی با عنوان اینکه عدم توجه به نیازهای شهروندی زمینه را برای ناکارآمدی نظام برنامه ریزی شهری همچنین ضعف برنامه های توسعه شهری فراهم می کند، بر ارائه برنامه هایی با افق بلند مدت از سوی دستگاه های تاثیرگذار به ویژه مدیریت شهری به منظور پیشگیری از این مسئله تاکید کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود