23 مهر 1394
شماره خبر: 151037

همایش آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

همایش آموزشی امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود


فرمانده بسیج حوزه 8 حضرت سیدالشهداء (ع) شهرداری کرج از برپایی همایش بزرگ آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه پایگاه های تابعه مناطق و سازمان های بسیج شهرداری این کلانشهر خبر داد.
سرهنگ غلام قربانی این خبر را اعلام کرد و بیان داشت: نامگذاری بسیار مناسب دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر که از دلایل اصلی و اساسی قیام امام حسین(ع) بود، باعث شد طرح برگزاری همایشی با این عنوان به ذهن فعالان بسیج شهرداری کرج برسد تا بتوان از این طریق روش های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بهبود بخشید. وی با بیان اینکه در زمان حضرت سیدالشهدا(ع) تشخیص حق از باطل بسیار دشوار شده بود به گونه ای که ارزش ها و ضدارزش ها جابجا شده و واقعیت ها دیگرگونه می نمود، اضافه کرد: در چنین فضایی نقش کسانی که دیگران را به معروف فراخوانده و از منکرات نهی می کنند بسیار حساس و موثر است. قربانی، شرایط امروز جامعه جهانی را با شدت و هجوم تبلیغاتی که علیه دین صورت می گیرد مشابه دوران وقوع حادثه کربلا دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف محدود به یک دهه نیست و همه ما باید بیاموزیم به شیوه های مختلف و موثر، روش های صحیح اخلاقی و رفتاری را به یکدیگر گوشزد کنیم. این فرمانده بسیجی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به زبان تند به هیچ روی اثرگذار نیست و باید بکوشیم هر کار خیر و درستی را از خودمان آغاز کنیم تا اثرگذاری و فایده آن چندین برابر شود. این مسئول با بیان اینکه تلاش کرده ایم این فریضه واجب که نوعی وظیفه برای همه مسلمانان و انسان های حق جو به شمار می آید را در سطح شهرداری به واسطه بسیج و نیروهای آن زنده نگه داشته و دنبال کنیم، افزود: برپایی همایش آموزشی به منظور ترویج روش های صحیح و شایسته اجرای این فریضه می باشد که در هفته آتی برگزار می شود. قربانی شرکت کنندگان در همایش را مسئولان فرهنگی، مسئولان حوزه تعلیم و تربیت و امر به معروف در 31 پایگاه تابعه حوزه 8 بسیج حضرت سیدالشهدا(ع) در ستاد، مناطق و سازمان های شهرداری خواند و ادامه داد: این نشست آموزشی با حضور آیت الله احدی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم به اجرا در می آید.
فرمانده حوزه 8 بسیج حضرت سیدالشهداء (ع) با یادآوری اینکه این استاد مدعو دارای مواضع و دیدگاه های شفاف و ارزشمندی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است، بیان داشت: مراسم مذکور به میزبانی سازمان عمران و نوسازی شهرداری به اجرا در خواهد آمد. وی از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای دهه نخست محرم که به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است را ارسال پیامک هایی با مفاهیم و موضوعات معروفات از جمله تاکید به خوشرویی، کمک به مردم، مهربانی، همدلی و همزبانی، خدمت به مردم و نظایر آن عنوان کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود