10 آبان 1394
شماره خبر: 151925

آغاز فاز دوم احداث پارک نور با تخصیص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 آغاز فاز دوم احداث پارک نور با تخصیص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار


مدیر منطقه 8 شهرداری کرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این منطقه طی شش ماهه نخست سالجاری، گفت: آغاز فاز دوم پارک نور با تخصیص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان از جمله این اقدامات است.
سعادت عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان سرانه فضاي سبز در منطقه 8 شهرداری کرج از ميانگين کشوري بالاتر می باشد، صیانت و نگهداري از باغات، درختان و عرصه های فضای سبز به عنوان يکي از اولويت هاي منطقه مورد تاکيد قرار گرفته و در این راستا اقدامات مثبتی نیز در حوزه فضای سبز به اجرا در آمده است. این مسئول شهری یادآور شد: ميزان سرانه فضاي سبز اين منطقه به دلیل وجود باغات جهانشهر و احداث پارکها و بوستان هاي محلی از حد استاندارد که 14 مترمربع به ازاي هر شهروند مي باشد، فراتر رفته که این امر مسئولیت شهرداری این منطقه را در قبال صیانت از فضای سبز افزایش می دهد. سعادت، ادامه داد: بر این اساس در سال 93 پروژه احداث پارک نور با اعتباری بالغ بر 880 میلیون تومان از سوی پیمانکار سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج آغاز شده است که مبلغ مذکور برای انجام این عملیات در سال گذشته به طور کامل جذب گردید. این مسئول، گفت: در سال جاری نیز با تخصیص اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومانی ادامه احداث پارک هفت هکتاری نور که در حد فاصل میدان طالقانی تا کوه نورالشهداء واقع شده است، ادامه پیدا کرد تا هر چه سریعتر برای استفاده شهروندان به بهره برداری برسد. مدیر منطقه 8 شهرداری کرج، عنوان کرد: پارک نور دارای امکاناتی نظیر زمین بازی کودکان، ست تندرستی، زمین ورزشی، شهربازی، آبنما، سرویس بهداشتی، نمازخانه، کافی شاپ، رستوران، پیست اسکیت، پارکینگ و آلاچیق خواهد بود.
اجرای عملیات جدولگذاری و هدایت آبهای سطحی معابر جهانشهر
مدیر منطقه 8 شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای عملیات جدولگذاری و هدایت آبهای سطحی در برخی معابر این منطقه با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان خبر داد. سعادت، عنوان کرد: به همت حوزه عمران منطقه 8 شهرداری کرج عملیات عمرانی شامل جدولگذاری و هدایت آبهای سطحی در خیابان های ترانه، ارکیده و ماندانا واقع در محدوده جهانشهر این منطقه به اتمام رسیده است.
این مسئول افزود: حجم عملیات جدولگذاری و هدایت آبهای سطحی در خیابان های ترانه، ارکیده و ماندانا به متراژ هزار و 200 مترمربع بوده که با تخصیص اعتبار 300 میلیون تومانی به بهره برداری رسیده است. مدیر منطقه 8 شهرداری کرج در ادامه اظهار داشت: میدان شهید مدنی در این منطقه با تخصیص اعتبار 400 میلیون تومانی و انجام عملیات ساماندهی جانی دوباره به خود می گیرد و به لحاظ نما و مبلمان ساماندهی و بهسازی می شود. این مسئول، بیان کرد: طرح مذکور، به منظور بهسازی پارک ها و فضای سبز منطقه در دستور کار قرار گرفت تا با توجه به قرارگرفتن بیمارستان مدنی در شمال این میدان، بستری مناسب برای رفاه حال شهروندان و استفاده بهینه از فضای سبز موجود در این محدوده صورت پذیرد. وی، یادآور شد: عملیات بازسازی میدان مدنی شامل بهسازی جداول و کفپوش های قدیمی، احداث سرویس بهداشتی، آبنما، بازسازی کامل فضای سبز، نصب ست های تندرستی و کاشت گل و گیاه خواهد بود. سعادت گفت: برای انجام طرح مذکور اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان تخصیص داده شده است و تمامی مراحل عمرانی آن با نظارت احسن تا بهره برداری کامل پیگیری می شود. وی در ادامه سخنان خود به انجام عملیات پیاده روسازی خیابان اصلی و جدولگذاری کوچه های فرعی حاجی آباد این منطقه اشاره کرد و افزود: حجم فعالیت عمرانی در این عملیات پیاده روسازی خیابان اصلی حاجی آباد به متراژ 600 مترمربع و جدولگذاری کوچه های فرعی حاجی آباد در مجموع به متراژ 380 متر طول بوده است. این مسئول در پایان تاکید کرد: همه عملیات های عمرانی در سطح منطقه بر اساس جدول زمانبندی شده اجرایی می شود که درخواست های شهروندان نیز در آن از جایگاه بالایی برخودار است و با جدیت پیگیری می گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود