23 آبان 1394
شماره خبر: 152772

قانون پیش فروش ساختمان در البرز ابلاغ و به اجرا درآمد

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

قانون پیش فروش ساختمان در البرز ابلاغ و به اجرا درآمد


معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از ابلاغ و به اجرا درآمدن قانون پیش فروش ساختمان با هدف پیشگیری از تخلفات در استان البرز خبرداد.
احداله احمدی پرگو در همایش ابلاغ قانون پیش فروش ساختمان که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، افزود: این قانون در آذرماه سال 93 به تصویب رسید . وی با اشاره به مشکلات پیش فروش ساختمان برای مردم و مدیریت شهری تا پیش از ابلاغ این قانون ، گفت : در سال های گذشته، شاهد پیش فروش آپارتمان به چند مشتری توسط افراد متخلف بودیم که این موضوع برای مردم و مسئولان مشکل ساز شده بود. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اظهار داشت: برخی انبوه سازان نیز تا پیش از ابلاغ قانون به تعهدات خود عمل نمی کردند و دراین زمینه مشکلات دوچندان شده بود.
احمدی پرگو افزود: اکنون با ابلاغ و اجرایی شدن قانون پیش فروش ساختمان به مردم اطمینان می دهیم که مشکلات گذشته را نخواهیم داشت. وی در عین حال ناآگاهی برخی شهروندان از قوانین پیش فروش ساختمان را از مشکلات برشمرد و گفت: نداشتن آگاهی و اعتماد نابجا به برخی انبوه سازان با مشکلاتی همراه است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اظهار داشت: با رسمی کردن قراردادها و با دخیل کردن شهرداری ها، راه و شهرسازی ، اداره ثبت اسناد و املاک و نظام مهندسی که در قانون پیش فروش ساختمان قید شده است می توان از تخلفات پیش فروش ساختمان جلوگیری کرد. احمدی پرگو افزود: طبق قانون باید پیش فروش ساختمان قبل از نقل و انتقال قرارداد باید در دفاتر املاک ثبت شود که خیلی از تخلفات کاهش می یابد. وی گفت: در ماده 22 قانون پیش فروش ساختمان برای هر یک از دستگاه های اجرایی وظایفی تعیین و تشریح شده است. این مسئول تاکید کرد که در شهرداری وظیفه داریم طراحی شناسنامه فنی برای ساختمان ها داشته باشیم و مشخصات فنی بناها مانند تعداد طبقات و اعیان مورد توجه قرارگیرد. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: اطلاعات فنی و مهندسی مربوط به سرمایش و گرمایش ساختمان ها از این پس توسط نظلم مهندسی در اختیار شهرداری قرار می گیرد. وی افزود: اکنون شهرداری این آمادگی را دارد که ضوابط قانون پیش فروش ساختمان را در اختیار خریداران قرار دهد که البته متقاضیان باید به شهرداری مراجعه کنند. معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج تاکید کرد که با اجرای قانون پیش فروش ساختمان ساخت وسازهای غیر مجاز کاهش می یابد ضمن آنکه از طرح تفصیلی صیانت خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود