27 آبان 1394
شماره خبر: 153121

عوارض سد معبر تا سقف 500 میلیون تومان افزایش یافت

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

 عوارض سد معبر تا سقف 500 میلیون تومان افزایش یافت


مصوبه افزایش عوارض سد معبر تا سقف 500 میلیون تومان از موارد مطرح شده در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بود که روز جاری با موافقت حداکثری اعضای کمیسیون به تصویب رسید.
کمیسیون تلفیق به ریاست روح اله کیان و حضور اعضای شورای شهر و معاون برنامه ریزی شهرداری کرج تشکیل جلسه داد و طی آن لوایح ارسالی از سوی شهرداری کرج بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع عوارض سد معبر از جمله لوایح مورد بحث بود. رئیس شورای اسلامی شهر در خصوص ضرورت افزایش عوارض سد معبر اظهار داشت: متاسفانه کسبه های مغازه دار مقابل ملک خود با پهن نمودن بساط سد معبر می کنند که باید جهت سلامت شهروندی این موضوع ساماندهی شود. محمود دادگو پیشنهاد داد با افزایش عوارض سد معبر می توان این معضل را ساماندهی کرد و مانع افزایش این عمل در بین دیگر کسبه شد. عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج نیز دست فروشی را یک معضل اجتماعی عنوان کرد و گفت: کلیه شهرها با این پدیده اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند که باید راه کار مناسبی برای حل این معضل ارائه داد. رضا شریفی تصریح کرد: بیکاری و نبود امنیت شغلی در بین مردم آنها را مجبور به دست فروشی می کند از این رو به راحتی نمی توان این معضل را جمع آوری و ممانعت کرد از این رو باید تمهیدات ویژه جهت ساماندهی آن اندیشید.
اماکن عمومی متعلق به کل شهروندان است
عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج نیز با استناد به قانون شهرداریها اظهار داشت: کلیه اماکن همچون پیاده رو، باغ و فضای سبز از اماکن عمومی است که متعلق به عموم می باشد و کسی حق استفاده و بهره برداری شخصی از آنها را ندارد. حجت اله غلامرضایی مقابله با این رویداد را مهم ارزیابی کرد و تصریح داشت: این اقدام کسبه موجب نازیبایی در سیما منظر شهری می شود، لذا نباید اجازه دهیم از اماکن عمومی استفاده شخصی صورت گیرد؛ بی شک تحقق این مهم نیازمند نظارت بیشتر کنترل و نظارت می باشد. عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز با انتقاد از عمل غیر اجتماعی دست فروشان اظها داشت: اغلب دست فروشان اقدام به فروش کالاهای غیر اجتماعی می کنند و کالاهایی که به ظاهر بساط نموده اند هدف اصلی آنها نیست و باید برای این مهم اقدامات موثر انجام داد. میر ابراهیم صدیق افزود: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال در خیابان های اصلی شهر همچون خیابان شهید بهشتی، به علت وجود دست فروشان و سد معبر امکان گذر نخواهد بود که این یک معضل اجتماعی اجتناب ناپذیر است و باید با کمک و همکاری اصناف به عنوان یک نهاد متخصص تمهیدات قابل اجرا برای این مهم اندیشید. رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر نیز سد معبر را یک اقعیت اجتماعی دانست و افزود: دست فروش در شهر انگیزه ای برای پیاده روی شهروندان ایجاد می کند، از این رو شهروندان نیز از این معضل استقبال می کنند. کاویانی ادامه داد: برای حل این معضل باید ساماندهی صورت بگیرد و با در نظر گرفتن مکانی مناسب برای بساط دست فروشان هم معضل سد معبر حل می شود و هم شهروندان به تامین نیاز خود می پردازند. اعضای شورای اسلامی شهر کرج سیاست گذاری در کاهش این معضل را افزایش عوارض جرایم سد معبر دانستند و با تصویب این لایحه به مبلغ 500 میلیون تومان رای موافق دادند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود