9 آذر 1394
شماره خبر: 153888

كرج با كاشت 500 هزار پیاز گل لاله به استقبال از بهار می رود

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

كرج با كاشت 500 هزار پیاز گل لاله به استقبال از بهار می رود


مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از کاشت 500 هزار پیاز گل لاله در نقاط مختلف این کلانشهر برای استقبال از فصل بهار خبر داد و گفت: با رویش این گلها در آغاز سال جدید شهر رنگین می شود.
محمدرضا زین العابدینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: طی برنامه ریزی های انجام شده از ماه های گذشته از سوی سازمان مراحل لازم جهت واردات پیاز گل لاله از کشور هلند به کرج انجام شد. وی افزود: در این راستا حدود 500 هزار پیاز گل لاله از کشور هلند به صورت مستقیم به کرج صادر شد تا با کاشت این گلها و رویش آنها در اواخر اسفندماه، چهره این کلانشهر برای شب عید رنگین شود.
مناطق 12 گانه با کاشت 300 هزار پیاز لاله رنگین می شوند
این مسئول عنوان کرد: اقدامات لازم برای کاشت پیازهای لاله از هفته جاری در کلانشهر کرج آغاز شده که قرار است از این تعداد 200 هزار پیاز در باغ گلهای پارک شهید چمران و 300 هزار مابقی در مناطق 12 گانه شهر کاشته شود. زین العابدینی ادامه داد: اولویت کاشت پیاز لاله ها در مناطق 12 گانه شهر کرج، حاشیه پارکها، میدانها، بلوارهای اصلی و دوربرگردانها است تا در معابر اصلی و شلوغ که شهروندان و مسافران نوروزی تردد می کنند، چهره شهر رنگین شود.
فرش گل کرج با جلوه ای منحصر به فرد آماده میزبانی از مسافران نوروزی می شود
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از طراحی خاص و ویژه فرش گل باغ گلهای پارک شهید چمران خبر داد و یادآور شد: فرش گل با کاشت پیاز لاله ها با رنگهای متنوع و طراحی منحصر به فرد برای ایام نوروز و بازدید مسافران نوروزی آماده می شود. وی اضافه کرد: تنوع رنگی گلهای لاله که هم اکنون در سطح شهر کاشته می شوند، فراوان و در بیش از 10 رنگ و از نوع لاله پایه بلند و با ارتفاعی حدود 40 سانتی متر است که این مهم از ویژگیهای بارز گلهای لاله در کشور هلند می باشد.
برگزاری چهارمین جشنواره لاله ها طی فروردین 95 در کرج
این مسئول در ادامه از برگزاری چهارمین جشنواره لاله ها در فروردین ماه سال آینده خبر داد و اعلام کرد: از هم اکنون مهندسان و کارگران زحمت کش حوزه فضای سبز در پی ایجاد و خلق مناظر ویژه با کاشت گل لاله برای برگزاری این جشنواره در باغ گلهای پارک شهید چمران هستند، همچنین در ایام برگزاری جشنواره، گل لاله در گلدان نیز عرضه خواهد شد. زین العابدینی افزود: همزمان با آغاز سال جدید، چهره کلانشهر کرج به گل لاله که نماد شهدای گلگون کفن و رشادتهای آنان است، مزین می شود که امید می رود با کاشت این گلها و افزایش زیبایی چهره شهر در شب عید، مسافران نوروزی از حضور در کلانشهر کرج لذت ببرند و خاطره ای خوب از این شهر در ذهن آنها حک شود. وی متذکر شد.: شهروندان به خاطر داشته باشند که به همان اندازه که از زیبایی بصری گلها و گیاهان در سطح شهر لذت می برند، در نگهداری و حفاظت از آنها نیز کوشا باشند و دست اندرکاران فضای سبز را در داشتن شهری سرسبز و پرنشاط یاری دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود